לקוח ראשון לטאואר בדרום-קוריאה; המניה מזנקת על רקע הסכם עם אפלייד מטריאלס

תספק ליצרנית האלקטרוניקה Cesign שבבים לדור החדש של מגברי אודיו - שוק שהיקפו ב-2008 הגיע ל-600 מיליון דולר הסכם האאוטסורסינג עם אפלייד עשוי לחסוך לטאואר כ-10 מיליון דולר בשנה

חצי שנה לאחר השלמת המיזוג עם יצרנית השבבים האמריקנית ג'אז, ממשיכה טאואר סמיקונדקטור לקטוף את פירותיו. בהודעה שפרסמה היום, הכריזה החברה על לקוח ראשון בדרום-קוריאה, כחודשיים לאחר מינויו של מנהל מכירות לאזור. החוזה מתבסס על טכנולוגיות הייצור של ג'אז, והוא מהווה הסכם ראשוני לתכנון מוצרים עתידיים אשר יניבו לטאואר הכנסות במהלך השנים הקרובות.

הלקוח החדש הוא יצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית Cesign, אשר יושבת בסיאול ונוסדה בשנת 2006. ג'אז תייצר עבורה את השבבים לדור החדש של מגברי אודיו. בטאואר ציטטו היום חברת מחקר סינית, שמנתוניה עולה כי השוק לסוג זה של מגברי אודיו הקיף בשנת 2008 סכום כולל של 600 מיליון דולר, לאחר צמיחה של 50%.

בתוך כך, משקיעי טאואר ממשיכים להביע את שביעות רצונם מהחדשות אתמול, לפיהן החברה חתמה על הסכם למיקור חוץ (אאוטסורסינג) עם חברת אפלייד מטריאלס , המספקת לטאואר את ציוד הייצור למפעלה שבמגדל-העמק. אפלייד תיקח על עצמה את כל שירותי התמיכה במפעל, במסגרת חוזה לטווח של חמש שנים.

טאואר אישרה היום כי הסכם האאוטסורסינג עם אפלייד יאפשר לה להעביר כמחצית מעובדי המפעל לשבוע עבודה מקוצר, בן ארבעה ימים. מקורות בשוק העריכו כי החברה תוכל לחסוך כך כ-10 מיליון דולר בשנה.

על רקע החוזה עם אפלייד, זינקה אתמול טאואר ב-33%, או 7 סנט, במסחר בנאסד"ק. במסחר היום בתל-אביב מיהרו המשקיעים ליישר קו.