התעשייה הצבאית מפתחת גירסה חשמלית להאמר

הרכב החשמלי יעיל במיוחד למשימות צבאיות, שדורשות פעילות שקטה. הוא מתאפיין גם בבלאי נמוך, בעמידות גבוהה, בפליטה נקייה ובביצועים גבוהים ; הרכב אמור לנוע במהירויות של מעל 120 קמ"ש ולהאיץ בזריזות

התעשייה הצבאית (תע"ש) מפתחת גירסה חשמלית להאמר. הגרסה מפותחת על ידי חטיבת סלבין של תע"ש העוסקת בין השאר בפיתוח רכב קרבי משוריין ובהשבחת כלים קרביים קיימים. ההאמר החשמלי הישראלי משלב מנוע חשמלי רב עוצמה הפועל על סוללות בשילוב עם מנוע דיזל שפועל בתור גנרטור ומטעין את הסוללות במידת הצורך. השילוב מאריך את טווח הנסיעה האפקטיבי מטווח עשרות קילומטרים על כוח חשמלי בלבד ליותר מ-450 קילומטר על מיכל סולר יחיד.

הרכב החשמלי יעיל במיוחד למשימות צבאיות, שדורשות פעילות שקטה. הוא מתאפיין גם בבלאי נמוך, בעמידות גבוהה, בפליטה נקייה ובביצועים גבוהים. הרכב אמור לנוע במהירויות של מעל 120 קמ"ש ולהאיץ בזריזות. השימוש בגנרטור לטעינה עצמאית אמור להעניק לו אוטונומיה בתנועה ללא צורך בתשתית טעינה מיוחדת.

בתע"ש מעריכים כי הפרויקט הוא בעל פוטנציאל להשביח 200 אלף האמרים צבאיים, שנמצאים לקראת סוף תקופת השירות ברחבי העולם. לאחרונה פורסם כי צה"ל בוחן להצטייד בכלי רכב חשמליים והיברידיים מסוגים שונים. יצוין כי גם צבא היבשה האמריקני מריץ כיום מכרז ארוך טווח לפיתוח ואספקה של כלי רכב שונים בעלי הנעה חשמלית והיברידית, המיועדים לשדה הקרב העתידי.