פתיחה שלילית לעונת הדו"חות בארה"ב: אלקואה החטיאה את התחזיות ודיווחה על הפסד רבעוני של 497 מיליון דולר

בשורת ההכנסות עקפה החברה את התחזיות עם הכנסה של 4.15 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009 ; ניתן לומר כי התוצאות הן בטווח האנליסטים וכי הרגיעו את המשקיעים

ענקית האלומיניום אלקואה, שפותחת באופן מסורתי את עונת הדו"חות פירסמה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2009.

החברה רשמה הפסד של 59 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים להפסד של 56 סנט למניה. ההפסד למניה נגזר מהפסד רבעוני של 497 מיליון דולר לעומת רווח ברבעון המקביל בשנה שעברה של 303 מיליון דולר.

בשורה העליונה הפתיעה החברה לטובה ועקפה את תחזיות האנליסטים כשרשמה הכנסות של 4.15 מיליארד דולר לעומת צפי להכנסה של 4.08 מיליארד דולר בלבד ברבעון הראשון. למרות העקיפה של התחזית, מדובר בצניחה של 27% במכירות לעומת המכירות ברבעון הראשון של 2008.

החברה כתבה בדו"חותיה כי היא צמצמה את חלוקת הדיבידנד, פיטרה עובדים ועושה מאמצים לצמצם מלאים, כך שאי אפשר לטעון כלפיה כי היא יושבת בחיבוק ידיים נוכח המשבר העולמי.

החברה נפגעה גם מעלייה במלאי האלומיניום ברחבי העולם.

יש לציין כי המשקיעים בוול סטריט פחדו מתוצאות גרועות אף יותר וניתן לאמר כי התוצאות הן בטווח האנליסטים ומרגיעות את המשקיעים שמעלים את שער המניה במסחר המאוחר ב-2.7%.