המיתון עדיין לא משפיע על הכדורגל האירופאי

"פורבס" פרסם את רשימת 25 המועדונים בעלי השווי הגבוה ביותר בעולם, הערך הממוצע של קבוצה קפץ ב-8% ל-597 מיליון דולר ; מנצ'סטר יונייטד בראש עם שווי של 1.87 מיליארד ; הפרמיירליג שולחת 9 נציגות לדירוג

המשבר הכלכלי עדיין לא מורגש בכדורגל האירופאי. כך לפחות עולה מהדירוג השנתי של "פורבס", שפרסם את רשימת 25 מועדוני הכדורגל בעלי השווי הגבוה ביותר בעולם. לפי המגזין, ערך של קבוצה ממוצעת עומד כיום על 597 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת הדירוג הקודם.

הרווח התפעולי הממוצע של המועדונים זינק בעונת 2007/08 ל-42 מיליון דולר, עלייה של 20% לעומת העונה שלפני כן. 25 המועדונים בדירוג הכניסו יחד 6.86 מילארד דולר ושוויים הכולל מוערך ב-14.9 מיליארד דולר.

גם השנה נשארת מנצ'סטר יונייטד בראש דירוג המועדונים, עם שווי המוערך ב-1.87 מיליארד דולר. השדים האדומים רשמו גם את הרווח התפעולי הגבוה ביותר - 160 מיליון דולר. ריאל מדריד במקום השני עם שווי של 1.35 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 81 מיליון דולר. אלופת ספרד היא גם הקבוצה המכניסה ביותר בעולם, עם הכנסה של 576 מיליון דולר. ארסנל במקום השלישי עם שווי של 1.2 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 80 מיליון דולר. באיירן מינכן רביעית (שווי 1.1 מיליארד, רווח 59 מיליון) וליברפול חמישית (שווי 1.01 מיליארד, רווח 50 מיליון דולר).

במקום השני אחרי יונייטד בדירוג הקבוצות המרוויחות נמצאת ברצלונה (רווח תפעולי של 108 מיליון דולר). אחריה ממוקמת ליון הצרפתית, עם רווח תפעולי של 94 מיליון דולר.

עוד עולה מהרשימה כי חמש קבוצות חצו השנה שווי של מיליארד דולר, בעוד בעונה הקודמת היו רק שלוש קבוצות כאלו. שתי המיליארדריות החדשות הן באיירן וליברפול. יש לציין כי רק ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL) מציגה כמות גדולה יותר של קבוצות השוות מעל מיליארד דולר (19 קבוצות).

הנציגות הבולטת ביותר ברשימת 25 המועדונים שייכת כצפוי לקבוצות האנגליות, ששולחות לדירוג 9 קבוצות. הבונדסליגה שולחת 6 מועדונים, הסרייה A עם 4 מועדונים וצרפת, ספרד וסקוטלנד מסתפקות ב-2 מועדונים לכל אחת.

ביום ראשון במהדורה המודפסת של גלובס - ניתוח מלא של דירוג "פורבס" החדש