כ-40% מהענפים במשק רשמו הרעה במוסר תשלומים

ענף ייצור וסיטונאות חומרים ותשומות לבנייה מוביל בימי הפיגור בתשלומים עם 23 ימי פיגור ; לחץ של הספקים הוביל לירידה במספר ימי הפיגור החודש ל-9 ימים לעומת 11 ימי פיגור בחודש פברואר

חברת BdiCoface פירסמה היום את מדד מוסר התשלומים לספקים לחודש מארס כשמהנתונים עולה כי במהלך החודש החולף נרשמה הטבה בימי הפיגורים במשק הישראלי.

מספר ימי הפיגור ירד בחודש הנוכחי ועמד על 9, לעומת 11 ימי פיגור בחודש פברואר. לטענת BdiCoface הירידה נובעת מהלחץ שמפעילים הספקים על הלקוחות להקטנת ימי האשראי וגבייה מהירה יותר לאור מצוקת האשראי והגידול בסיכון של החברות. מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה, על-ידי הספקים עלה במעט לעומת החודש הקודם ועמד על 91 ימים.

עם זאת, בכ-41.9% מהענפים (13 מתוך 31 ענפים שנבדקו) נרשמה הרעה במוסר התשלומים בחודש החולף כש-19.3% נוספים נותרו ללא שינוי בהשוואה לחודש שעבר.

ענף ייצור וסיטונאות חומרים ותשומות לבנייה מוביל בימי הפיגור בתשלומים עם 23 ימי פיגור. אחריו ענף ייצור וסיטונאות מוצרי מזון ומשקאות עם 21 ימי פיגור. ענף ייצור וסיטונאות מוצרי נייר וקרטון ממשיך להוביל את הענפים החזקים והבטוחים.

בלימה במדד הסיכון במשק הישראלי

כלכלני BdiCoface ציינו כי מסתמנת בלימה במדד הסיכון במשק הישראלי. כשבחודש מארס עמד הסיכון העסקי של המשק על רמה של 6.25, ללא שינוי לעומת חודש פברואר. הסיכון העסקי של המשק בחודש מארס השנה רשם הרעה משמעותית בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה אז עמד הסיכון העסקי של המשק על רמה של 5.83.

ענף המסעדות ובתי הקפה ממשיך להוביל את רשימת הענפים המסוכנים במשק כשמנגד, ענף תעשיית הכימיקלים מוביל את רשימת הענפים החזקים והבטוחים ביותר.

הענף שמצבו הוטב בצורה המשמעותית ביותר בהשוואה לשנה שעברה הוא ענף שרותי התקשורת שרשם הטבה של כ-13.1%. כשבכיוון השני הענף שמצבו הורע בצורה המשמעותית ביותר בהשוואה לשנה שעברה הוא ענף שרותי הובלות- הובלה יבשתית שרשם הרעה של כ-11.5%.