התנועה האסלאמית הודיעה כי היא מחרימה את ביקורו ההיסטורי של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בישראל

מיוחד שהפיצה התנועה נטען להחרים את הביקור "בשל התבטאויותיו של האפיפיור נגד מוחמד, וכן בשל החלטתו להוציא את רצועת עזה מתוכנית הביקור באזור"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

התנועה האסלאמית בישראל הודיעה רשמית כי היא מחרימה את ביקורו ההיסטורי של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בישראל, שצפוי להגיע לארץ הקודש בחודש הבא. בכרוז מיוחד שהפיצה התנועה נטען להחרים את הביקור "בשל התבטאויותיו של האפיפיור נגד מוחמד, וכן בשל החלטתו להוציא את רצועת עזה מתוכנית הביקור באזור".

בתנועה, אותה מוביל השייח' ראאד סלאח, הודיעו כי ההחלטה נובעת משיקולים דתיים בלבד, ולא משיקולים פוליטיים. "ההתבטאויות נגד מוחמד הן פשע במלוא מובן המילה", נכתב בכרוז הרשמי של התנועה.

"כל עוד ימשיך האפיפיור לדבוק בעמדתו ולא יביע התנצלות, לא נשתתף בשום אירוע הקשור לביקורו הרשמי", איימו בתנועה, והביעו הסתייגות גם מביקורו הצפוי בכותל. "מדובר בחלק בלתי נפרד ממסגד אל-אקצא, המקום המזוהה עם מוחמד", נאמר בכרוז.

"הנביא מוחמד הביא רק רוע לעולם"

גם על העובדה שהחליט האפיפיור שלא לבקר ברצועת עזה, יש לתנועה האסלאמית ביקורת חריפה. "אם הוא כל כך קנאי לרגשות היהודים בעניין השואה, הוא יכול היה להפגין גם מעט רגישות כלפי 'השואה של המאה ה-21' - שואת עזה", נטען. "הוא פשוט מאוד נכנע להכתבות והאיומים מצידה של ישראל".

דובר התנועה האסלאמית, עורך הדין זאהי נוג'ידאת, התייחס היום להחלטת התנועה להחרים את ביקור האפיפיור. "אין לה שום קשר לעמדות דיפלומטיות", אמר והתחמק מלענות על השאלה מה בדבר השתתפותו של המופתי הפלסטיני בטקס קבלת הפנים לאפיפיור בארץ: "את השאלה הזאת צריך להפנות למי שיקבל את פניו של בנדיקטוס ה-16".

דבריו של האפיפיור בגנות האסלאם נשמעו כבר לפני שנתיים וחצי, אז ציטט בנדיקטוס ה-16 קיסר ביזנטי באחד בנאומיו, באומרו כי "הנביא מוחמד הביא רק רוע וחוסר אנושיות לעולם". ההתבטאות עוררה סערה בעולם הערבי, שלא הסתפק בהתנצלותו של איש הדת הנוצרי החזק בעולם, ודרש התנצלות אישית.