מנכ"ל וול-מארט: "הצרכנים מתמודדים עם לחץ ומועקה. ארה"ב לא תצא מהמשבר בקפיצה"

מייק דיוק, שמשמש כמנכ"ל וול-מארט מאז ה-1 לפברואר: "צרכנים שנפגעו מאבטלה הולכת וגדלה קונים פחות בשר, רוכשים פחות ויטמינים וקונים מסכי פלזמה במקום לצאת לחופשות" ; "צפויה לנו התאוששות איטית"

מנכ"ל וול-מארט , מייק דיוק, אמר היום (ד') בראיון לרשת הטלוויזיה NBC כי "כלכלת ארה"ב אינה יכולה פשוט לצאת בזינוק מהמשבר הפיננסי. צפויה לנו התאוששות איטית".

דיוק אמר כי צרכנים שנפגעו מאבטלה הולכת וגדלה קונים פחות בשר, רוכשים פחות ויטמינים, נמנעים מביקורים אצל רופאים וקונים מסכי פלזמה במקום לצאת לחופשות.

"אני מדבר על צרכנים בכל רחבי ארה"ב. אני חושב שעדיין יש המון לחץ ומועקה בקרב הצרכנים. לא מדובר במשבר ממנו נצא בקפיצה אחת גדולה. המשבר הנוכחי ישפיע בטווח הארוך על אורח החיים של המשפחה האמריקנית".

דיוק, שהפך למנכ"ל חברת הקמעונאות הגדולה ביותר בעולם ב-1 לפברואר, אמר כי הלקוחות של וול-מארט רוכשים בגלים, כשהם מוציאים יותר כאשר הם מקבלים משכורת אך נמנעים מרכישות ברגע שהכסף אוזל. יותר ויותר לקוחות משתמשים במזומן במקום באשראי.

בתוך כך, נציין כי מדד אמון הסקטור הפיננסיי בכלכלה הגלובלית של סוכנות הידיעות בלומברג עלה ל-21.2 נקודות באפריל - הרמה הגבוהה ביותר מזה 11 חודשים - זאת לעומת 5.95 נקודות במארס. כל תוצאה הנמוכה מ-50 נקודות מעידה על פסימיות בקרב מרבית הנשאלים.