סגן שר האוצר נגד פישר: "אגף שוק ההון יישאר במשרד שלנו"

באוצר הגדירו את התמיכה שהעניק כהן להישארות אגף שוק ההון באוצר כ"קריטית" ; ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא לאחרונה בנושא ואמר כי טרם החליט לגבי מבנה הפיקוח הרצוי על שוק ההון

"זו זכות גדולה עבורי לחזור ולהיות השר האחראי על אגף שוק ההון במשרד אוצר. יש לי תוכניות רבות עבור אגף כה חשוב ומקצועי. אני מתכוון לקדם את התוכניות בחודשים הקרובים אך ורק במסגרת משרד האוצר" - כך אמר סגן שר האוצר, איציק כהן מש''ס, בפגישה סגורה שהתקיימה בימים האחרונים עם ראשי האגף באוצר, שבראשו הוא עומד. באוצר הגדירו את התמיכה שהעניק כהן להישארות אגף שוק ההון באוצר כ"קריטית".

גורמים באוצר מסרו ל"גלובס" כי כהן כבר הבהיר שאין לו כל כוונה לוותר על אגף לטובת העברתו לבנק ישראל. נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, דרש לאחרונה את העברתו של אגף זה אל תוך הפיקוח על הבנקים בתוך בנק ישראל. פישר סבור כי יש לאמץ את המודל ההולנדי לפיקוח על השוק, לפיו הפיקוח על המוסדות הפיננסים (בנקים וחברות ביטוח) חייב להיות מרוכז בתוך הבנק המרכזי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא לאחרונה בנושא ואמר כי טרם החליט לגבי מבנה הפיקוח הרצוי על שוק ההון.

בנוסף, בדו''ח בנק ישראל שהתפרסם היום מותחים כלכלני הבנק ביקורת קשה ביותר על אגף שוק ההון ומטילים על האגף חלק מהאחריות על החשיפה והסיכונים היתרים שלקחו המוסדיים בהשקעות בתחום הנדל''ן בחו''ל. זו הסיבה גם שפישר מיהר לתמוך ביישום מיידי של "רשת הביטחון" לפנסיה עליו החליטה הממשלה בסוף 2008.