פייסבוק מתכוננת לסבב גיוס נוסף: צוקרברג "מתפשר" על שווי של 2 מיליארד דולר

הבלוג TechCrunch מדווח כי פייסבוק, שעד היום גייסה 516 מיליון דולר, מתכננת גיוס נוסף - והפעם מוכן צוקרברג להערכת שווי נמוכה יותר

נראה שמארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מתחיל להפנים ששווי של 15 מיליארד דולר עבור החברה איננו ריאלי.

הבלוג TechCrunch מדווח כי פייסבוק, שעד היום גייסה 516 מיליון דולר, מתכננת גיוס נוסף, והפעם מוכן צוקרברג להערכת שווי נמוכה יותר - כ-2 מיליארד דולר.

על-פי המקורות, פייסבוק כבר חתמה על מסמך ראשוני עם קרן ההון סיכון ג'נרל אטלנטיק, כך שהצורך במשאבים פיננסיים הכריע את הכף עבור צוקרברג. זאת, כחצי שנה בלבד לאחר שהצהיר כי אין בכוונתו לגייס כסף בשווי נמוך יותר מזה שהעניקה לה מיקרוסופט, כאשר רכשה 1.6% ממניות החברה תמוכת 240 מיליון דולר.

מה שינה את עמדתו? כנראה העובדה שפייסבוק לא מצליחה לייצר הכנסות גבוהות בהשוואה לפופולריות האדירה שלה, ובשל קצב שריפת המזומנים החודשי שלה שעומד על 20 מיליון דולר.

פייסבוק צריכה גם להתמודד עם העובדה שמספר המשתמשים ממשיך לגדול בקצב גבוה, כאשר לא מזמן עקפה הרשת החברתית את 200 מיליון המשתמשים. מספר משתמשים גבוה מגדיל בהכרח גם את עלויות תחזוק האתר.

בהתחשב בכך ששוק ההנפקות הראשוניות סגור, במיוחד לחברות אינטרנט, צוקרברג הבין כי בהעדר אופציית הנפקה, ובהעדר משקיעים נוספים שמוכנים להשקיע בחברה בשווי כה גבוה, כל הצעה פיננסית היא טובה. אחרת, לא תהיה לצוקרברג ברירה אלא להתחיל ולדרוש תשלום חודשי מהמשתמשים, וזה, לא יתקבל בברכה.