משרד התחבורה יחפש מנכ"ל חדש: יעקב גנות שכיהן בתפקיד 48 שעות בלבד חוזר לתפקיד ראש מינהל האוכלוסין

גנות נענה לבקשת רה"מ נתניהו ; בכירים באוצר פנו לנתניהו בבקשה לבטל המינוי מחשש שיפגע בתוכניות לצמצום מספר העובדים הזרים ; גנות נענה לבקשה וב-2010 הובטח לו שימונה לתפקיד בכיר אחד במגזר הציבורי

כהונת הבזק של יעקב גנות בתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה ארכה 48 שעות בלבד. גנות נענה היום לבקשתו של רוה"מ בנימין נתניהו לחזור לתפקידו כראש מינהל האוכלוסין במשרד הפנים.

בהתאם לסיכום בין השניים, גנות ימשיך בתפקידו לפחות עד סוף שנת 2009 על מנת להשלים את הרפורמות המתוכננות במינהל האוכלוסין, וזאת על רקע הכוונה לצמצם את מספר העובדים הזרים. במהלך שנת 2010 ולאחר השלמת הרפורמות במינהל האוכלוסין, צפוי נתניהו להציע לגנות תפקיד בכיר אחר במיגזר הציבורי.

בסוף השבוע פנו בכירים במשרד האוצר אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לבטל את המינוי, ולהשאיר את גנות בתפקידו כראש מינהל האוכלוסין במשרד הפנים. באוצר חששו כי עזיבתו של גנות בתקופה הנוכחית תפגע בקידום הרפורמות המתוכננות במינהל האוכלוסין ובביקורת הגבולות.

גנות, מפקד משמר הגבול לשעבר ונציב שירות בתי-הסוהר מונה בסוף-השבוע לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. מלשכת שר התחבורה הנכנס, ישראל כץ, נמסר כי גנות נבחר בשל הרקע הביצועי העשיר בו הוא נושא ומשום יכולתו להניע את הרפורמות הנדרשות בענף התחבורה. גנות היה אמור להחליף בתפקיד את גדעון סיטרמן, אשר ימשיך לפי שעה לשמש כיועץ מיוחד לשר.

בעקבות ביטול מינויו של גנות, תעלה מחדש מועמדותם של אריה בר, מנכ"ל משרד הפנים ולשעבר מנכ"ל משרד התחבורה ושל עמוס עוזני, לשעבר מנכ"ל נמל חיפה ורכבת ישראל.