המדד המשולב בארה"ב: המיתון צפוי להימשך לפחות בחודשי הקיץ - ירד במארס ב-0.3% - מעבר לצפי

אנליסטים ציפו לירידה של 0.2% ; הנתון מפברואר עודכן כלפי מעלה לירידה של 0.2% לעומת 0.4% ; המדד מקבץ את האינדיקטורים המובילים בארה"ב, ומהווה את האינדיקציה לכיוון הכלכלה האמריקנית ל-3-6 החודשים הבאים

המיתון בארה"ב צפוי להימשך לפחות בחודשי הקיץ. לפחות כך מאותת המדד המשולב לחודש מארס שפורסם מעט לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט.

המדד, המקבץ את האינדיקטורים המובילים בארה"ב, והמהווה את האינדיקציה לכיוון הכלכלה האמריקנית ל-3-6 החודשים הבאים, ירד במארס ב-0.3%, מעבר לצפי המוקדם לירידה בשיעור של 0.2%. כך עלה מנתונים שפירסם משרד המסחר הארה"ב.

עם זאת, בהודעה של משרד המסחר נמסר כי העוצמה של המיתון עשויה להתמתן בחודשים הקרובים. הנתון מהחודש הקודם עודכן כלפי מעלה, כך שבפברואר המדד רשם ירידה של 0.2% ולא של 0.4%.

לרכיבי המדד: מספר אישורי הבנייה החדשים היווה את המרכיב העיקרי שהביא לירידה של המדד כולו, בעוד שסכומי ההון שהוזרקו לשווקים, היווה את המרכיב שמשך בכיוון השני.

"נראה, כי במארס נרשמו סימנים לא רציפים של שיפור במצבה של הכלכלה האמריקנית, אך המדד וכן המרכיבים העיקריים שלו מאותתים על המשך ירידה". אמר קן גולדשטיין, כלכלן במשרד המסחר האמריקני. "באופן כללי, 6 מתוך 10 האינדיקטורים המובילים של המדד היו שליליים, 3 היו חיוביים ואחד נותר ללא שינוי". הוסיף.