בנק וולס פארגו עוקף התחזיות המעודדות של עצמו: ההכנסות כמעט הכפילו עצמן ל-21 מיליארד דולר

הרווח הנקי הסתכם ב-56 סנט למניה - גבוה מה-55 סנט למניה לו ציפה, על רקע ציפיות האנליסטים לרווח של 41 סנט בלבד, רווח השקול ל-3.05 מיליארד דולר ; יחס הלימות ההון ההראשוני עלה ל-8.28% ; חזר על הצפי לחיסכון של 5 מיליארד דולר החל מהרבעון השני בעקבות רכישת וואכוביה

בנק וולס פארגו עוקף התחזיות המעודדות של עצמו, שעה שההכנסות כמעט הכפילו עצמן ל-21 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל עמד הרווח הנקי של הבנק האמריקני על 10.56 מיליארד דולר בלבד. האנליסטים ציפו לרווח של 19.37 מיליארד דולר בממוצע בלבד.

הרווח הנקי הסתכם ב-56 סנט למניה - גבוה מה-55 סנט למניה לו ציפה, על רקע ציפיות האנליסטים לרווח של 41 סנט בלבד, רווח השקול ל-3.05 מיליארד דולר. ובכל זאת, עדיין מדובר על ירידה של 31.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הבנק דיווח כי רווחיו אלו הינם לאחר הוצאות הארגון מחדש שעלו לו 206 מיליון דולר המהווים 3 סנט למניה, ו-1.3 מיליארד דולר שהפריש לבניית רזרבות האשראי, שמהווים 19 סנט למניה שנגרעו משורת הרווח.

מנכ"ל הבנק, ג'ון סטמפף אמר עם פרסום הדו"חות: "הדרך הטובה ביותר לגייס הון - היא להרוויח אותו, זה היה מזה זמן רב הקו המנחה מבחינתינו וכעת אנו רואים סימנים ראשוניים של רווחיות ועלייה בכוח גיוס ההון כתוצאה מהמיזוג בין וולס פארגו ווואכוביה, שזה להן הרבעון הראשון אותו הן מדווחות במשותף, כאשר החברה המוזגת נותנת שירותים לאחד מתוך שלושה בתי אב באמריקה".

יחס הלימות ההון ההראשוני עלה ל-8.28%. פער הריבית של הבנק עמדו על 4.16% - הגבוה ביותר מבין הפערים שהציגו הבנקים הגדולים האחרים.

הבנק חזר על הצפי לחיסכון של 5 מיליארד דולר החל מהרבעון השני בעקבות רכישת וואכוביה. הבנק גם דיווח כי הרבעון הראשון היה החזק ביותר שהציג בתחות המשכנתאות מאז שנת 2003.

סך הפיקדונות בבנק עמדו על 756.2 מיליארד דולר בסיום הרבעון הראשון, עלליה של 6% (במונחים שנתיים) לעומת ההפקדות בסיום הרבעון הרביעי של 2008, זאת למרות הפידיון בהיקף 34 מיליארד של ני"ע מגובי משכנתאות מסןג CDS של וואכוביה שנפדו בריבית גבוהה יחסית.

הפקדות הלקוחות בחשבונות חסכון וצ'קים עלו ב-31% (במונחים שנתיים) ביחס לרמתן בסוף שנת 2008.

המניה מגיבה לדו"חות הכספיים בירידה של 2.3% במסחר המוקדם בבורסה בניו-יורק, נכון לשעת הכנת הידיעה.

Wells FargoWells Fargo