הנפט טיפס ב-0.6% ונקבע ב-48.85 דולר לחבית למרות הזינוק שנרשם במלאי הנפט הגולמי לשיא של קרוב ל-19 שנה

סוכנות האנרגיה הממשלתית בארה"ב: מלאי הנפט הגולמי בארה"ב עלה ב-3.7 מיליון חביות והסתכם ב-370.6 מיליון חביות ; האנליסטים בשוק צפו כי המלאים יעלו ב-3 מיליון חביות ; מלאי הבנזין ותזקיקי הנפט עלה בעוד שבשוק צפו לירידה

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי עלה הערב בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ב-30 סנט שהם 0.6% ונקבע ב-48.85 דולר לחבית. זאת למרות העלייה החדה מהצפי במלאי הנפט הגולמי, הבנזי והתזקיקים בארה"ב.

נראה כי העליות הנרשמות הערב בוול סטריט תומכות, כמו בכל התקופה האחרונה בהחלטת הסוחרים בזהב השחור להמשיך ולאסוף אותו, זאת תוך שהם מקווים להתאוששות כלכלית קרובה שתביא לעלייה בביקושים לנפט אותו הם אוגרים במחירים נמוכים יחסית. נזכיר כי בתקופה המקבילה בשנה שעברה נסחר הנפט במחיר כפול מזה בו הוא נסחר כיום.

מלאי הנפט הגולמי עלה בשבוע שחלף ב-3.7 מיליון חביות לשיא של קרוב ל-19 שנה והוא עומד על 370.6 מיליון חביות, כך דיווחה סוכנות האנרגיה הממשלתית בארה"ב. האנליסטים בשוק צפו כי המלאים יעלו ב-3 מיליון חביות.

מלאי הבנזין עלה ב-800 אלף חביות, ומלאי תזקיקי הנפט ובהם נפט לחימום ודיזל עלה ב-2.7 מיליון חביות. האנליסטים צפו ירידה בשתי הקטגוריות הנ"ל.

לפני פרסום דו"ח המלאים נסחר החוזה העתידי על הנפט הגולמי בעלייה של כ-1%, ואילו לאחר פרסומו של הדו"ח עבר הנפט להסחר בירידות בשיעור דומה, אך בסיום כאמור רשם החוזה העתידי עלייה קלה.