הקרב על תואר הרשת החברתית המובילה בארה"ב: בכיר בפייסבוק מונה למנכ"ל מייספייס

ואן נאטה בן ה-39 היה מנהל ההכנסות בפייסבוק ושימש לאחרונה כמנכ"ל מיזם המוזיקה האינטרנטי פלייליסט ; מרדוק, בעל השליטה בניוז קורפ המחזיקה במייספייס, שכר לאחרונה גם את שירותיו של המנכ"ל הקודם של AOL

בכיר בפייסבוק מונה למנכ"ל מייספייס. רופרט מרדוק, בעל השליטה בקונגלמורט המדיה ניוז קורפ , מינה את אוון ואן נאטה לתפקיד מנכ"ל הרשת החברתית מייספייס, זאת לאחר שמילא תפקיד בכיר ברשת פייסבוק, שנחשבת כיום לזו המאתגרת את מקומה של מייספייס כמובילת התחום גם בארה"ב - לאחר שכבשה את המקום הראשון בעולם.

במסגרת תפקידו בפייסבוק עזר ואן נאטה במשא-ומתן אשר במסגרתו השקיעה חברת מיקרוסופט 240 מיליון דולר בפייסבוק.

ואן נאטה בן ה-39 היה מנהל ההכנסות בפייסבוק ושימש לאחרונה כמנכ"ל מיזם המוזיקה האינטרנטי פלייליסט. בעברו עבד ואן נאטה גם באמזון.

ואן נאטה מונה לתפקיד ביום ו' האחרון, זאת לאחר שיומיים קודם לכן התפתר המייסד המשותף במייספייס, כריס דה-וולף, על רקע שינויים במבנה ההנהלה.

בשנת 2005 רכשה ניוז קורפ את רשת מייספייס בתמורה ל-580 מיליון דולר, מה שנחשב צעד אמיץ מצידו של מרדוק אשר נכנס בהשקעה גדולה לעידן הדיגיטלי. בשנים האחרונות מצליחה הרשת המתחרה פייסבוק לנגוס בחלקה של מייספייס כרשת המובילה בדעת הקהל. למייספייס יש 125 מיליון משתמשים בעולם.

על מנת לשדרג שוב את מעמדה של מייספייס שכר לאחרונה מרדוק גם את שירותיו של ג'ונתן מילר, המנכ"ל הקודם של AOL, לתפקיד מנהל תחום הדיגיטל בניוז קורפ. בנוסף על הפעילות של מייספייס אחראי מילר גם לחברת הבידור IGN וכן על חלקה של החברה בפרוייקט Hulu, אתר לשירותי וידאו מקוון בשיתוף עם חברת המדיה NBC יוניברסל.

בראיון בלעדי ל"גלובס" שנערך לפני כחודש, אמר בראד גרינספן, מי שייסד את מייספייס ואיבד אותה למרדוק: "אם הייתי נשאר במייספייס, היא היתה גדלה הרבה יותר מהר. בעבר הייתי בעל המניות הגדול במייספייס ועם יד על הדופק. הייתי היחיד שידע אילו מוצרים עובדים, וכך ניהלתי גם את יתר החברות - כמו את eUniverse. הייתי אגרסיבי ברכישות וסגרתי שותפויות רבות. אם מייספייס היתה רוכשת חברה כמו YouTube כשהיתה קטנה יותר, היא היתה יכולה לבנות לעצמה בן-לילה קהל ענק". עוד אמר גרינספן בראיון כי "רמת החדשנות של מייספייס קרובה היום לאפס".