סימנטק קנתה את חברת Mi5 האמריקנית-ישראלית ב-10-20 מיליון דולר

התפרצות תולעת ה-Conficker בינואר שכנעה את סימנטק לבצע רכישה ראשונה מזה חצי שנה ; היא בחרה ב-Mi5, שפועלת בתחום חם במיוחד: הגנה מפני איומים המבוססים על ה-Web

קונוויי השקיע לאורך השנים בגוגל, PayPal, טוויטר ו-Digg. משקיע אחר ב-Mi5 הוא סוניל פאול, שהקים את Brightmail, החברה שנוהלה על-ידי אנריקה סאלם, מנכ"ל סימנטק

התקיפה של ה-Conficker הצליחה להשבית מספר גדול של חברות בישראל ובעולם. לפי הערכות, היא עדיין נמצאת במיליוני מחשבים

אחרי כחצי שנה של רגיעה, חזרה סימנטק בשבוע שעבר לבצע רכישות. הפעם מדובר בחברת Mi5, שמפתחת פתרונות אבטחה לסביבת ה-Web, ומיועדת לחזק את הפתרונות של סימנטק בתחום, בעיקר לאחר ההתפרצות של תולעת ה- Confickerבתחילת השנה.

Mi5 היא אמנם חברה אמריקנית מבחינת מיקומה, אבל לפחות אחד ממייסדיה, עופר דויטל, הוא ישראלי. חוץ ממנו, היה נציג ישראלי נוסף בהנהלת החברה - רון דוידסון - שכיהן בה כסמנכ"ל הטכנולוגיות. סימנטק לא פרסמה את פרטי העסקה, אולם על-פי הערכות, מדובר בסדר גודל של 10-20 מיליון דולר.

Mi5 פועלת בתחום חם במיוחד - הגנה מפני איומים המבוססים על ה-Web. החברה פעלה באמצעות התקן חומרה שפיתחה (Web Gateway), עליו פעל מנוע שניתח את תקשורת האינטרנט הנכנסת ויוצאת מהחברה.

הפתרון של החברה מיועד לזהות ולחסום איומים, כגון וירוסים, Spyware (רוגלות), תולעים מסוג Botnet (שהופכות את המחשב לעמדה המיועדת לשליחת ספאם) וסינון כתובות אינטרנט בעייתיות.

את החברה הקימו ב-2004 דאג קאמפליון, שכיהן כמנכ"ל שלה; ודויטל, שכיהן בה כסגן נשיא להנדסה. עבור שני המייסדים זו אינה הפעם הראשונה שבה הם מקימים ומוכרים חברה. דויטל ייסד ב-1997 את AccessLan הישראלית, שנמכרה ב-2002 לחברת AFC תמורת כ-43 מיליון דולר.

קאמפליון הקים וניהל מספר חברות, כאשר אחת מהן, Vontu שפועלת בתחום מניעת דליפת מידע, נרכשה גם היא על-ידי סימנטק, בסוף שנת 2007.

החברה גייסה במשך שנות פעילותה כ-4 מיליון דולר, מתוכם כ-3.5 מיליון דולר בסבב גיוס שביצעה לפני כשנה. את ההשקעה אז הובילו הקרנות First Round ו-Labrador.

קודם לכן גייסה Mi5 הון התחלתי ממספר גדול יחסית של אנג'לים, ביניהם כמה שמות מעניינים במיוחד, כגון רון קונוויי, אחד המשקיעים המיתולוגיים בעמק הסיליקון. קונוויי השקיע בעבר בין היתר בגוגל, PayPal, Ask Jeevs, ובשנים האחרונות גם בטוויטר וב-Digg.

משקיע מעניין אחר בחברה הוא סוניל פאול, שהקים את Brightmail, החברה, שבאופן מקרי או לא, נוהלה בעבר על-ידי אנריקה סאלם, המנכ"ל החדש של סימנטק.

תחרות גוברת

הפתרון של Mi5 להגנה על הרשת הארגונית מפני תוכנות זדוניות המופצות ב-Web באמצעות התקן נפרד, אינו חדש. החברה התחרתה בשנים האחרונות מול מספר גדל והולך של חברות שהחזיקו בפתרון מסוג זה, ביניהן סיסקו, באמצעות רכישת Iron Port; וובסנס, Blue-Coat וטרנד-מיקרו.

בסימנטק מעוניינים לשלב את טכנולוגיית הניתוח של החברה לתעבורת התקשורת, לצד פורטפוליו המוצרים שהיא מספקת להגנה על נקודות הקצה או בהגנה על דואר אלקטרוני ומסרים.

בהקשר לרכישה הנוכחית, מעניין לציין כי גם הרכישה של סימנטק שקדמה לה, הייתה בדיוק בתחום זה, של הגנה על דואר אלקטרוני ומסרים מיידיים. אז, באוקטובר האחרון, קנתה סימנטק את MessageLabs תמורת כ-695 מיליון דולר.

הפעם מדובר בסכום נמוך בהרבה, אולם כדאי לשים לב לדברים שאמר בהודעה לעיתונות על הרכישה פרנסיס דה-סוזה, סגן נשיא בכיר בחטיבת האבטחה הארגונית של סימנטק. לדבריו, "עם הרכישה של טכנולוגיית Mi5, סימנטק ממשיכה להתמקד בצמיחה המהירה של תוכנות זדוניות שפוגעות ברשתות".

דברים אלו באים על רקע ההתרחשויות לאחרונה סביב תולעת ה-Conficker. סימנטק הייתה אחת החברות שספגה ביקורת סביב ההתפרצות של התולעת. ה-Conficker, שעל-פי הערכות עדיין נמצאת בכמה מיליוני מחשבים ברחבי העולם, תקפה לראשונה באמצע ינואר, לאחר שסימנטק גילתה אותה באוקטובר האחרון.

התקיפה של ה-Conficker אמנם לא גרמה לנזק משמעותי, אולם הצליחה להשבית מספר גדול של חברות בישראל ובעולם. ה-Conficker שיכפלה את עצמה ממחשב למחשב במהירות תוך כדי שינוי גרסאות והייתה מספיק מתוחכמת כדי לפגוע בקישור של שרתי האנטי-וירוס הארגוניים עם עדכוני האנטי-וירוס. סימנטק מקווה שעם רכישת Mi5 ההתמודדות עם התוכנה הזדונית הבאה תהיה קלה יותר.