פשרה בתביעה הייצוגית בגין תרופת ה"סלברה": פייזר תתרום 800 אלף שקל למלכ"רים

התובעת טענה כי פייזר המשיכה לשווק את התרופה לשיכוך כאבים חרף הצטברות מידע על השפעות לוואי וסיכונים, ולא עדכנה את המידע לציבור ; נתבעת נוספת היא תרימה, יצרנית התרופה סלקוקס, שהתנגדה לפשרה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר פשרה בתביעה הייצוגית נגד פייזר בנוגע לתרופה לשיכוך כאבים סלברה.

התובעת סופי לינצ'בסקי טענה כי פייזר המשיכה לשווק את התרופה חרף הצטברות מידע על השפעות לוואי וסיכונים, ולא עדכנה את המידע לציבור.

נקבע כי פייזר עדכנה משמעותית את האזהרה לציבור בדבר הסכנות, ותתרום 800 אלף שקל ל-3 מלכ"רים: עינבר - עמותה ישראלית לנפגעים במחלות ראומטיות; ש"י - אגודה לשיקום וסיעוד ילדים נכים; ואס"ף - אגודת סי.אף.אס ופיברומיאלגיה.

לפי נתוני פייזר, היקף המכירות השנתי הוא כ-300 אלף שקל, ואת התרופה צרכו כ-500 איש במשך 5 שנים.

השופטת רות רונן קבעה כי יש להעמיד את שכר-הטרחה של באי-כוח התובעת, עוה"ד ארנון גרפי ושמואל יקירביץ', על סך של 160 אלף שקל, ולפסוק לתובעת עצמה גמול בשיעור של 20 אלף שקל.

נתבעת נוספת היא תרימה, יצרנית ומשווקת התרופה סלקוקס. זו התנגדה לפשרה בנימוק כי לא ניתן להתפשר חלקית בייצוגית וכי ההסכם יביא לניהול בלתי יעיל של התביעה, כיוון שהיא חברה גנרית בעוד שפייזר היא חברת אתית.

לטענת תרימה, יש לה זכות לבקש להגיש הודעת צד ג' נגד פייזר אם תאושר הפשרה. השופטת דחתה את טענתה וציינה כי אין זו פשרה חלקית, וכי ישיבת קדם-המשפט בעניין תרימה תתקיים ביולי. (תא 2692/05).