זוג ישראלים שחזר ממקסיקו אושפז בביה"ח איכילוב מחשש להידבקות בשפעת החזירים

(עדכון) במשחק כדורגל בין קבוצה מקסיקנית לצ'יליאנית איים שחקן כי ידביק את יריבו ; בבית ספר ברעננה עלה חשד שהופרך לאחר מכן כי ילדה בת 9 נדבקה במחלה והלימודים הושבתו בכיתות ב' וג'

זוג ישראלים שחזר ממקסיקו אושפז בבידוד בביה"ח איכילוב, בחשש להידבקות במחלת שפעת החזירים. מכאן, שאין בישראל בזמן הווה חולה במחלה בזמן הווה - זאת לאחר שתומר וג'ים שוחרר הבוקר מבית החולים בריא לחלוטין, וגם הגבר השני שזוהה כלוקה במחלה, בן 47 מצורן, שוחרר לביתו.

במזרח הרחוק נודע היום על מקרה ראשון של המחלה, כשאזרח מקסיקני שהגיע להונג-קונג זוהה כחולה בשפעת. גם דנמרק הצטרפה היום לרשימות המדינות אליהן הגיעה השפעת. מספר החולים עומד כעת על 331 ברחבי העולם, וארגון הבריאות העולמי מדווח כי אין סימנים לבלימת הנגיף. בחזרה לזווית המקומית, נציין כי כמות התרופה לטיפול במחלה, טמיפלו ("שפעת הבטן", בתרגום חופשי) הקיימת בישראל עומדת על 18% בלבד מכלל האוכלוסיה - פחות מהמינימום הנדרש על-ידי המלצת הארגון, 25%.

בכיתות ב' וג' בבית הספר היסודי "הדקל" ברעננה לא מתקיימים היום לימודים מחשש להידבקות בשפעת החזירים. בבית הספר הוחלט להשבית הבוקר את הלימודים לאחר שעלה חשד כי ילדה בת 9 מבית הספר נדבקה במחלה. לאחר בדיקה עלה כי הילדה לא נדבקה במחלה.

בנוסף, גם האשה בת ה-75 אשר נחשד כי נדבקה במחלה שוחררה מבדיקות לאחר שנמצא כי אינה חולה. בתוך כך אשה נוספת אושפזה בחשד להידבקות בבית החולים בני ציון בחיפה.

בגלי צה"ל דווח היום כי במשחק בין קבוצה מקסיקנית לקבוצה מצ'ילה אתמול (ה') בקולומביה התעמתו שניים משחקני הקבוצות כאשר לפתע השחקן המקסיקני הקטור ריינוסו השתעל מול פניו של יריבו ואף קינח את אפו על פניו כאשר הוא מאיים להדביק אותו בנגיף השפעת.

ואילו במקסיקו כינס שר הבריאות מסיבת עתונאים בה אמר כי מספר הגילויים של מקרים חדשים מתייצב. נכון לשעה זו מתו 312 בני אדם מהמחלה.