למרות ירידה של 18% ברווח הרבעוני: מסטרקארד עקפה את תחזיות האנליסטים

תשלובת כרטיסי האשראי ואמצעי התשלום השניה בגודלה בעולם דיווחה על רווח של 367.3 מיליון דולר ברבעון הראשון ; מספר הפעולות בכרטיסיה גדל ב-5.8% - אך מחזור העסקאות קטן ב-9.6% בשל שערי חליפין

למרות ירידה של 18% ברווח הרבעוני, מסטרקארד עקפה את תחזיות האנליסטים. תשלובת כרטיסי האשראי ואמצעי התשלום השניה בגודלה בעולם דיווחה על רווח של 367.3 מיליון דולר ברבעון הראשון, השווה ל-2.8 דולר למניה בודדת. יצוין, כי ברבעון הראשון של 2007, רשמה מסטרקארד רווח חד-פעמי של 173 מיליון דולר בשל מכירת השקעה שביצעה בחברת Redecard.

הכנסות החברה הסתכמו ב-1.12 מיליארד דולר ברבעון שחלף, ירידה של 2.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אשר תואמת את ממוצע ציפיות האנליסטים לשורה העליונה של החברה. באשר לשורת הרווח, ציפו האנליסטים בממוצע לרווח של 2.61 דולר למניה בלבד. המניה יורדת ב-4.4% במסחר המוקדם בבורסה בניו-יורק.

החברה זקפה את הירידה בהכנסות בעיקר ל"השפעה שלא לטובת החברה", כך על-פי הדו"חות הכספיים, של שערי החליפין בהם בוצעו פעולות בכרטיסים ממותגיה ברחבי העולם. בנוסף, ציינה החברה כי היקף ההנחות והתמריצים שהוצעו בכרטיסיה גדל, ושחק את שורת ההכנסות. ועם זאת, ההוצאות התפעוליות של החברה קטנו ב-10.8% ל-595 מיליון דולר - בעיקר בשל הוצאות נמוכות יותר על פרסום ושיווק.

מספר הפעולות בכרטיסיה גדל ב-5.8% במהלך הרבעון ל-5.1 מיליארד פעולות ברבעון - אך מחזור העסקאות קטן ב-9.6% בשל שערי חליפין ל-411 מיליארד דולר. על-פי מסטרקארד, במונחי מטבע מקומי, חלה עלייה קלה במחזורים ברבעון הראשון.

כרטיסי מסטרקארד מונפקים ונסלקים בישראל על-ידי שלושת חברות האשראי: כא"ל, לאומי קארד אך בעיקר על-ידי תשלובת ישראכרט, שהייתה הראשונה לשווק את כרטיסי מסטרקארד בישראל. מוקדם יותר השבוע, דיווחה מתחרתה הגדולה ביותר של מסטרקארד, ויזה , כי רווחיה ברבעון זינקו ב-71% ל-536 מיליון דולר, 71 סנט למניה.

MasterCard Inc-Class AMasterCard Inc-Class A