שר האוצר יוכל להאריך את הפטור ממס לתושבים חוזרים מעבר ל-10 שנים

סמכות השר היא בכפוף לביצוע השקעות מסיביות בכלכלה: כך, למשל, עולה חדש שישקיע בישראל סכום משמעותי וייצר מקומות עבודה - ישלם מס על הכנסותיו המופקות בישראל ככל תושב ישראל

משרד האוצר מתכנן הרחבה משמעותית של התוכנית לעידוד עולים חדשים ותושבים חוזרים, המאפשרת פטור ממס על הכנסות מחוץ לישראל. ל"גלובס" נודע כי לשר האוצר תהיה סמכות להאריך את הפטור ממס מעבר ל-10 השנים שמאפשרת התוכנית כיום.

סמכות השר היא בכפוף לביצוע השקעות מסיביות בכלכלה. בין הקריטריונים הצפויים הושם דגש על השקעה משמעותית בשווקים ותעשיות בישראל, תוך הפניה לאזורים וענפים מסוימים. כן תהיה התמקדות בתחום יצירת מקומות עבודה.

כך, למשל, עולה חדש שישקיע בישראל סכום משמעותי וייצר מקומות עבודה - ישלם מס על הכנסותיו המופקות בישראל ככל תושב ישראל. במקביל הוא עשוי ליהנות מהארכות משמעותיות של הפטור על מבנה החזקותיו הכלל-עולמי.

לפי נתוני רשות המסים, התוכנית לעידוד קליטה תופסת תאוצה. בשלב זה ניכרת עיקר ההשפעה בקרב הקהילה בבריטניה, שם אותרה התעניינות רבה - בין היתר גידול פי 4 בהיקף העולים לישראל במארס לעומת השנה שעברה. ברשות בטוחים כי הנתונים מסמנים את תחילתו של תהליך משמעותי ורחב-היקף.

בשל מדיניות מצמצמת בממשלת בריטניה והשפעות המשבר הכלכלי, רבים מחפשים את דרכם. ברשות מאמינים כי קיומו של משטר מס זמין ויעיל בישראל בתקופה זו יגרום לרבים להעתיק את מושבם אל מדינת ישראל.