בבנק אוף אמריקה מכחישים את הפרסום ב"פייננשל טיימס": "אין תוכניות לגייס 10 מיליארד דולר"

(עדכון) העיתון דיווח כי הבנק, וכן בנק סיטיגרופ עובדים על גיוס של הסכום האמור, על רקע ממצאים ראשוניים של "מבחני הלחץ" ; בסיטיגרופ רוצים להשתחרר מכבלי הממשל - בודקים אפשרות לגייס הון ממשקיעים פרטיים

בבנק אוף אמריקה מגיבים לפרסום ב"פייננשל טיימס", לפיו הבנק מתכוון לגייס הון בהיקף של יותר מ-10 מיליארד דולר, וטוענים כי "הפרסום לגמרי לא נכון".

נזכיר, כי ה"פייננשל טיימס" דיווח היום כי בנק אוף אמריקה וכן סיטיגרופ עובדים על תוכניות לגייס הון בהיקף של יותר מ-10 מיליארד דולר כל אחד. זאת, בעקבות ממצאים ראשוניים של "מבחני הלחץ".

"הדיווח של הפיננשל טיימס שגוי לחלוטין. הבנק המרכזי האמריקני לא העביר אף סכום מדוייק לבנק, לגבי ההון שעליו לגייס, ואין שום תוכניות לגייס את הסכום האמור". אמר סקוט סילבסטרי, הדובר של בנק אוף אמריקה.

בתוך כך, בבנק סיטיגרופ בודקים אפשרות לגייס הון ממשקיעים פרטיים, ולא מכספי הממשל האמריקני, כמהלך שנועד להשתחרר מכבלי הממשל, בהמתנה לתוצאות מבחני הלחץ. אחד מהמקורבים לנושא, אמר היום כי הבנק ככל הנראה לא יצטרך לגייס הון נוסף בכדי לעמוד בדרישות הממשל, בניגוד לפרסומים בתקשורת האמריקנית.

נזכיר כי התוצאות של המבחנים שנערכו באפריל אמורות היו להתפרסם היום ונדחו ב-3 ימים. המבחנים אינם מוגדרים כבחינה של כושר הפירעון של הבנקים כלווים, והתוצאות ישפיעו על ההכרעה כמה הון נוסף דרוש לבנקים.

יחד עם זאת, שני הבנקים הללו ושניים נוספים ינסו לשכנע את האוצר וה'פד' שהממצאים של המבחנים בנוגע לאיתנותם הפיננסית, הם פסימיסטים מדי. הממצאים הראשוניים הראו שבמקרה שתחול החמרה בכלכלה, סיטיגרופ עשוי להזדקק ל-10 מיליארד דולר נוספים, או למעלה מכך, בעוד בנק אוף אמריקה, נמצא, יזדקק להרבה מעבר לכך.

וולס פארגו ו-PNC פייננשל נמצאים גם הם בין המוסדות הפיננסיים שיזדקקו להון נוסף, אלא אם יצליחו לשכנע את הרשויות שהממצאים לגביהם הם שגויים.

העיתון ציטט מקורות בלתי מזוהים שמקורבים למצב. סיטיגרופ שוקל תוכנית להמיר מניות בכורה המוחזקות בנאמנות (מעין הון היברידי, שעטנז של חוב והון מניות) בהיקף של למעלה מ-15 מיליארד דולר - למניות רגילות.