רשתות האופנה במיתון: ירידה של 15% בפדיונות בקניונים באפריל

ריס: שיעור הירידה בפדיונות בקניונים הגדולים עמד על 19% ; הקניונים שהובילו את הירידה בפדיונות באפריל הם קניון עזריאלי (28%-), קניון מלחה (26%-), קניון רמת-אביב (20%-), קניון אבנת (20%-) וקניון גבעתיים (20%-)

למרות מכירות הפסח, פדיונות האופנה בקניונים רשמו בחודש אפריל השנה ירידה של 15%, כך עולה מנתוני מערכת ריס. שיעור הירידה בפדיונות בקניונים הגדולים היה גבוה אף יותר ועמד על 19%, וזאת בעוד ששיעור הירידה בפאוור סנטרים עמד על 10%.

אפריל השנה כלל אמנם יום עבודה אחד פחות בשל יום העצמאות, אולם הוא התקזז עם ערב פסח שחל אשתקד בשבת. בהשוואת הפדיונות של מארס ואפריל יחד השנה אל מול התקופה המקבילה אשתקד, מדובר בירידה כוללת של 13% בפדיונות האופנה.

הקניונים שהובילו את הירידה בפדיונות באפריל הם קניון עזריאלי (28%-), קניון מלחה (26%-), קניון רמת-אביב (20%-), קניון אבנת (20%-) וקניון גבעתיים (20%-). בקרב הפאוור-סנטרים נרשמה ירידה חדה בפדיונות ישפרו מודיעין (30%-) ופאוור סנטר נשר (20%-).

למעשה, כל הקניונים, הפאוור-סנטרים ומתחמי הקניות ברחובות חתמו את אפריל עם ירידה בפדיונות האופנה, להוציא את קניון מלכת שבא והטיילת באילת, קניון העודפים סיטי סנטר של אפריקה ישראל בעיר בתחתית בחיפה ומרכז העיר ראשון-לציון.

את הירידות הנמוכות יותר רשמו קניון מול הים באילת (7%-), דיזנגוף סנטר (9%-), קניון רוטשילד (10%-) וקניון שבעת הכוכבים (10%-). בקרב הפאוור סנטרים נרשמו ירידות נמוכות יחסית בביג באר-שבע (2%-), ביג כרמיאל (6%-) וביל"ו סנטר (6%-).

עוד מתברר מהנתונים כי למרות פתיחת קניון מודיעין ושילוש מספר החנויות במדגם ריס מ-10 ל-30, פדיון האופנה בעיר בחודש אפריל הסתכם ב-4 מיליון שקל בלבד, לעומת 2 מיליון שקל באפריל 2008.

אם עד כה הרשתות הסתמכו על מכירות החגים, הרי שהחודשים הקרובים הם שעת המבחן של השוק. התסריטים שעולים לפי שעה הם פסימיים.

"אני לא צופה שהפדיונות יעלו בחודשיים הקרובים, ולצערי, גם אם יישארו ברמתם הנוכחית ולא ימשיכו לרדת - רווחיות הרשתות תיפגע בגלל המבצעים האגרסיביים שכבר עכשיו אנחנו רואים את הסנונית שלהם. אנחנו שוב יורים לעצמנו ברגל ומתחילים את המבצעים הרבה לפני הזמן הנכון. שוב, ובשל הרוויה, רשתות האופנה הן הנפגעות העיקריות במכירות", אומר מנכ"ל קניון גן העיר, דדי ריזל.

פדיון