סיווה רשמה ירידה צפויה של 6% בהכנסות ועקפה את תחזיות האנליסטים ב-6 סנט למניה

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2009 ירדו ב-6% והסתכמו ב-9.5 מיליון דולר, קרוב לטווח העליון של התחזית שמסרה החברה ; הרווח של החברה הגיע ל-23% מהמחזור

חברת סיוה , המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2009 ירדו ב-6% והסתכמו ב-9.5 מיליון דולר, קרוב לטווח העליון של התחזית שמסרה. בחלוקה למקורות הכנסה, 47% מההכנסות הגיעו ממכירת רישיונות לתכנון שבבים, ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-1% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-40% מסך ההכנסות ואילו ההכנסות מהסכמי שירות הסתכמו ב-13% מסך ההכנסות.

הרווח התפעולי של סיוה ברבעון הראשון הסתכם ב-1.1 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה ב-74.5% והסתכם ב-1.4 מיליון דולר והרווח המדולל למניה הסתכם ב-7 סנט.

ברבעון המקביל רשמה החברה רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ורווח מדולל למניה של 27 סנט כשהרווח כלל בתוכו רווח הון של 7.8 מיליון דולר נטו (לאחר מס) כתוצאה ממימוש האחזקה ב-GloNav והוצאה בסך של 3.5 מיליון דולר בגין ביטול הסכם שכירות ארוך טווח באירלנד.

בנטרול רווח ההון וההוצאה החד-פעמית וכן עלות רישום אופציות לעובדים, גדל הרווח התפעולי ב-99% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-1.9 מיליון דולר, כ-20% מהמחזור. הרווח הנקי המתואם של סיוה ברבעון הראשון גדל ב-17% לשיא של 2.2 מיליון דולר, והגיע ל-23% מהמחזור. ואילו הרווח המדולל למניה גדל ב- 22% והסתכם ב-11 סנט, 6 סנט מעל התחזית הממוצעת של האנליסטים.

במהלך הרבעון ביצעה החברה רכישה חוזרת של 141 אלף מניות במחיר ממוצע של 5.8 דולר למניה ובסכום כולל של 0.8 מיליון דולר. עד היום רכשה סיוה כ-894 אלף מניות במחיר ממוצע של 7.44 דולר למניה ובסכום כולל של כ- 6.6 מיליון דולר. תוכנית הרכישה החוזרת, עליה הודיעה סיוה לפני תשעה חודשים, מאפשרת לה לרכוש 106 אלף מניות נוספות. קופת המזומנים ושווי המזומנים של סיוה, לאחר ביצוע הרכישה החוזרת של מניות, גדלה ב-0.5 מיליון דולר והסתכמה בסוף הרבעון החולף ב-85.1 מיליון דולר.

במהלך הרבעון הראשון חתמה סיוה על תשעה הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים, שמונה מהם לאספקת מעבדי אותות דיגיטליים ואחד לאספקת טכנולוגיית תקשורת לפי תקן SAS. ההסכמים נחתמו עם יצרני שבבים לטלפונים סלולריים בדור 3 ודור 4, טלפונים חכמים, נגני מולטימדיה ניידים וציוד אחסון נתונים. בפילוח גיאוגרפי, ארבעה מתוך תשעת ההסכמים נחתמו עם יצרנים הפועלים באירופה, שלושה עם יצרנים באזור אסיה-פסיפיק, ושני הסכמים עם יצרנים בארה"ב.