פאנדטק עקפה את תחזית הרווח, מעדכנת כלפי מעלה את תחזית הרווח לרבעון השני

מצפה כעת לרווח נקי של 5-11 סנט למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 2-10 סנט למניה ותחזית השוק ל-7 סנט למניה ; ההכנסות צפויות להיות בטווח של 27.7-28.7 מיליון דולר, לעומת 26.1 מיליון דולר ברבעון הראשון

בעת פרסום דו"חות הרבעון הקודם, פאנדטק אכזבה את המשקיעים כשפרסמה תחזית נמוכה יחסית לרבעון הראשון, וציינה כי ייתכן שתעבור להפסד. בסופו של דבר הצליחה פאנדטק לעקוף את תחזית הרווח של עצמה, והפתיעה את האנליסטים כשרשמה רווח נקי, למרות שציפו ממנה לרשום הפסד קטן. במקביל, היא מעדכנת מעט את התחזיות שמסרה בעבר לתוצאות הרבעון השני. החברה מצפה כעת להכנסות של 27.7-28.7 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 27.7-29.2 מיליון דולר ותחזית השוק ל-28.3 מיליון דולר.

הבשורה הטובה יותר מגיעה מתחזית הרווח, ופאנדטק מעדכנת שהיא מצפה לרשום רווח נקי Non-GAAP של 5-11 סנט למניה (793 אלף דולר עד 1.7 מיליון דולר), לעומת תחזית קודמת לרווח של 2-10 סנט למניה ותחזית השוק ל-7 סנט למניה. התוצאות על פי כללי GAAP, שלוקחות בחשבון את ההוצאות על רישום תגמולי העובדים והפחתות חד-פעמיות, יגיעו להפסד של 3 סנט למניה עד רווח של 3 סנט למניה (הפסד של 475 אלף דולר עד רווח של 475 אלף דולר).

פאנדטק מספקת תוכנה לסליקה אלקטרונית ועיבוד תשלומים, ולקוחותיה מגיעים מהמגזר הפיננסי, שנפגע קשות מהמשבר העולמי. הכנסות החברה ברבעון הראשון הגיעו ל-26.1 מיליון דולר - ירידה של 7.1% ביחס לרבעון המקביל, בהתאם לתחזית החברה ומעט מעל לתחזיות השוק. ההכנסות מתחזוקה היוו כ-36% מהסך הכולל, ההכנסות משירותים הגיעו לכ-35% ויתר ההכנסות הגיעו מרישוי ו-hosting של תוכנה. על בסיס GAAP, פאנדטק רושמת הפסד תפעולי של 160 אלף דולר והפסד נקי של 887 אלף דולר, שהם 6 סנט למניה. על בסיס Non-GAAP החברה כאמור רווחית, עם רווח נקי של 411 אלף דולר, או 3 סנט למניה. תחזית האנליסטים הייתה שפאנדטק תרשום הפסד של 1 סנט למניה.

"אני שמח שעמדנו בתחזיות שלנו, למרות תנאי השוק הקשים", אמר מייסד ומנכ"ל החברה, ראובן בן-מנחם. "אנחנו ממוקדים בשיפור היעילות התפעולית שלנו, וממשיכים להשקיע בטכנולוגיית הדור הבא שלנו מבוססת ה-SOA ( (Service Oriented Architecture,כדי להבטיח שנוכל לענות על הביקושים הגוברים למוצרים ולשירותים שלנו כשתנאי השוק ישתפרו", הוסיף.

לאחרונה סיפר בן-מנחם בראיון ל"גלובס", כי כחלק מהכנת החברה לתקופה שלאחר המשבר, פאנדטק מגייסת בימים אלה 20 עובדים חדשים בישראל. במהלך הרבעון הראשון פאנדטק חתמה על 107 עסקאות חדשות והוסיפה שבעה לקוחות חדשים שהם בנקים. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-14.8 מיליון דולר.

עוד במהלך הרבעון, רכשה החברה כ-239 אלף מניות של עצמה תמורת למעלה מ-1.5 מיליון דולר, כלומר במחיר ממוצע של 6.36 דולר למניה. מחיר השוק הנוכחי של מניית פאנדטק הוא 8.6 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 136 מיליון דולר בנאסד"ק ובתל-אביב. בקופת החברה יש 54 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך.