דירקטוריון חברת החשמל: נמשיך בתוכנית ההתייעלות "מצפן" אם לא יושג הסכם עד אוגוסט

דירקטורים בחברה מתחו ביקורת על כך שההסכם עם העובדים לא הובא לאישורם קודם לכן

דירקטוריון חברת החשמל, בראשות היו"ר מוטי פרידמן, קיים היום דיון מיוחד בנושא ההסכם שנחתם בין ההנהלה לעובדים על הקפאת תוכנית "מצפן" ושילובה במו"מ על השינוי המבני.

ל"גלובס" נודע, כי לאחר לא מעט מחלוקות, הדירקטוריון אישר את ההסכם שנחתם עם העובדים, והנחה את המנכ"ל, עמוס לסקר, להמשיך בדיונים לפחות עד סוף יולי. יחד עם זאת, הדירקטוריון החליט כי אם לא יושג סיכום עם ועד העובדים בנוגע לרפורמה עד ה-2 באוגוסט, החברה תמשיך ביישום תוכנית "מצפן".

הדיון התקיים בעקבות בקשה של דירקטורים בחברה שכעסו על כך שהסיכום בין המנכ"ל, עמוס לסקר, לראשי הוועד לא הובא קודם לכן לדיון בדירקטוריון, זאת למרות בקשה מפורשת בנושא.

הדירקטורים הביעו אכזבה מכך שההסכם גובש ללא ידיעתם, וזאת למרות שלכל אורך הדרך הם נתנו גיבוי ללסקר במאבק מול העובדים, שהסב לחברה נזק כספי של 250 מיליון שקל.

לטענת הדירקטורים, יישום השינוי הארגוני הוא אינטרס עליון של החברה והיה אמור להביא לחיסכון, ולכן הקפאתו טעונה את אישור הדירקטוריון. במהלך הדיון לסקר קיבל גיבוי מלא מהיו"ר מוטי פרידמן, בטענה שהקפאת המו"מ על "מצפן" באה בעקבות כוונת המדינה לחדש את המו"מ על השינוי המבני.

לסקר מתפנה לניהול המו"מ

בתוך כך, בחברת החשמל מתחילים להיערך למו"מ מול המדינה וההסתדרות על הרפורמה. מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, הודיע בישיבת ההנהלה האחרונה כי בכוונתו להקדיש את רוב הזמן הפנוי שלו למו"מ המרתוני מול העובדים והממשלה על השינוי המבני. בעקבות זאת, מסתמן כי הניהול בפועל של החברה בתקופת המו"מ יועבר לידי המשנה למנכ"ל, משה בכר.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "לאחר דיון מעמיק, הדירקטוריון אישר את ההסכם. הדירקטוריון הודה למנכ"ל על נחישותו לפעול וליישם צעדי התייעלות בחברה".