בלאומי מעריכים שהעליות בבורסה יימשכו: "המשקיעים מתמקדים בסימנים אופטימיים ומתעלמים מסביבת המאקרו העגומה"

עם זאת, הכלכלנים חוזרים ואומרים כי לנוכח המיתון הצפוי להימשך, הסיכון הכרוך בהשקעה במניות גבוה מבעבר - במיוחד בת"א

"להערכתנו, התמקדות המשקיעים בסימנים אופטימיים לכך ששיאו של המשבר מאחורינו, תוך התעלמות מהיות הסביבה המאקרו-כלכלית עגומה, עשויה לתמוך בהמשך המגמה החיובית בבורסה בת"א" - כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון המקומי.

עם זאת, הכלכלנים חוזרים ואומרים כי לנוכח המיתון הצפוי להימשך, הסיכון הכרוך בהשקעה במניות גבוה מבעבר, בפרט בשוק המקומי שמאז תחילת השנה בלט לחיוב. למשקיעים לטווח ארוך המעוניינים לטייב את תיק ההשקעות שברשותם, מציינים האנליסטים, ניתן למצוא ניירות ערך במחירים נוחים גם לאחר גל העליות האחרון.

אג"ח: האפיק הממשלתי עשוי ליהנות מירידת תשואות באפיקים אחרים

אשר לאג"ח כותבים כלכלני הבנק כי על אף מהלך עליית התשואות שחל לאחרונה באגרות הממשלתיות ובפרט בארוכות, הם מעריכים כי הסיכון הכרוך בהשקעה בהן עודנו גבוה. זאת בעיקר נוכח הצפי לגיוסי האוצר בהיקפים משמעותיים והתיאבון הגובר בקרב המשקיעים להשקעה באפיקים מסוכנים יותר דוגמת מניות ואגרות חוב קונצרניות.

עם זאת, האנליסטים מסייגים וכותבים כי רמת התשואות באפיק הממשלתי נעשתה יותר אטרקטיבית כיום, ואם יחול תיקון באפיקים בעלי רמת סיכון גבוהה יותר, עשוי האפיק הממשלתי ליהנות מירידת תשואות. בנוסף, משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.

האפיק הצמוד - לדברי האנליסטים, למשקיעים באפיק זה קיימת עדיפות להשקעה באגרות חוב בעלות טווח בינוני (מח"מ של 7-4 שנים). הם מציינים כי התשואות נטו המגולמות באגרות החוב המשתייכות לאפיק זה במח"מ של 5-1 שנים אפסיות עד שליליות.

האפיק השקלי - להערכת כלכלני לאומי, על רקע רמת התשואות בחלקו הארוך של העקום, יש לשמור על מח"מ בינוני (מח"מ של 3-5 שנים). בבנק מציינים כי לאחרונה פחתה האטרקטיביות בהשקעה באג"ח שקלי הנושא ריבית משתנה ("גילון"), נוכח הצמצום שחל במרווח הבסיסית פלוס. מרווח זה עומד כיום בנייר "ממשלתי משתנה 0817" על כ- 0.2% בלבד ובשאר ה"גילונים" הוא שלילי.

אשר לאג"ח קונצרני, בבנק מעריכים כי בתקופה הקרובה ימשיך המסחר באפיק זה להתנהל במגמה מעורבת שתושפע בעיקר מהמשך ההתפתחויות בשווקים בעולם וממצבן הפיננסי של החברות המנפיקות ויכולת הגיוס שלהן. לפיכך, הם מעריכים כי בחברות המאופיינות ברמת מינוף גבוהה הסיכון עדיין גבוה, ולכן החזקה באגרות אלו אינה מתאימה כיום ללקוחות סולידיים וללקוחות שיידרשו לכספם בטווח הקצר.

עוד מציינים האנליסטים כי בתקופה הקרובה צפוי גל הנפקות של חברות גדולות ויציבות במשק, אשר טומן בחובו פוטנציאל להשגת תשואה גבוהה מזו שניתן להשיג בשוק. הם מסייגים וכותבים כי נוכח רמות התשואה הנמוכות בשוק הקונצרני נוטים המשקיעים להתפשר על המחיר בעבור נטילת סיכון גבוה יותר, ולכן יש לבחון ביסודיות את כדאיות ההשתתפות ומחיר ההצעה בכל הנפקה והנפקה.