מנכ"ל HOT הרצל עוזר תוקף בחריפות את חברות הסלולר: "כמו בנקים סלולריים שאין עליהם פיקוח"

השר כחלון בכנס התקשורת של המי"ל: "הוזלה של אחוז אחד בתעריפי השיחות תביא לחיסכון של 125 מיליון שקל לציבור" ■ מנכ"ל בזק, אבי גבאי: אטיאס קבר את גרונאו כי הבין שזו שגיאה לפרק את רשת בזק

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT , יוצא היום (ג') בהתקפה חריפה על החברות הסלולריות ועל הרגולציה שנרדמה בפיקוח עליהן. לדברי עוזר, החברות הסלולריות הם כמו בנקים: "אני קורא להם בנקים סלולריים. ההבדל הוא שעל הבנקים יש קצת פיקוח ויש את סטנלי פישר. בסלולר זה מערב פרוע".

עוזר, שהשתתף בכנס התקשורת של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), אמר כי הרגולטור נרדם ושגה כאשר התיר לחברות הסלולריות להרחיב את פעילותן לתחומים נוספים כמו ה-ISP והטלוויזיה, מבלי שישווה את התנאים הרגולטוריים למה שקיים בשוק הנייח.

אבי גבאי, מנכ"ל בזק , תקף את משרד התקשורת ואת דרך התנהלותו של שר התקשורת הקודם, אריאל אטיאס, בכל הקשור לטיפול בדו"ח ועדת גרונאו. לדברי גבאי, "שר התקשורת הקודם הבין כי המסקנה העיקרית של ועדת גרונאו - פירוק רשת בזק - היא שגיאה גדולה, ולכן מיסמס את הדו"ח ויצא כביכול נגד משרד האוצר שאינו מסייע למימוש הדו"ח".

לדברי גבאי, הדו"ח לא הביא ולא גרם להחלטה של בזק להשקיע ברשת חדשה, אלא דווקא הרגולציה הלא ברורה היא שגרמה לה להשקיע ברשת החדשה.

אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, אמר כי "המצב בשוק הסלולר לא רע, אבל השאלה היא האם הוא לא יכול להיות טוב יותר. השאלה האם יש מקום למפעיל חמישי תלויה בשוק".

כהן הוסיף כי "אנחנו, כמשרד תקשורת, צריכים לתת את האפשרות לזה שיהיה מפעיל נוסף. מדובר במכרז, ולפיו נבדוק זאת. אי-אפשר להשוות את מצב השוק היום למצבו כשפרטנר נכנסה, ולכן אי-אפשר לדרוש ממפעיל חדש להביא 400 מיליון דולר. ברור שזה לא יקרה".

כחלון: אנחנו רוצים להגביר התחרות בסלולר

שר התקשורת, משה כחלון, אמר בכנס כי יש הכרח בהרחבת התחרות בשוק הסלולר: "אם הייתי חושב שיש תחרות מספקת בתחום הסלולר, לא הייתי מקים ועדת מכרזים שתקדם מכרז למפעיל נוסף".

כחלון הוסיף: "אנחנו רוצים להגביר את התחרות בסלולר, כי הוזלה של אחוז אחד בתעריפים תביא לחיסכון של 125 מיליון שקל לציבור. צא ולמד מה יקרה אם נביא להוזלה של יותר מ-2 אחוז".

לדברי שר התקשורת, הוא מתכוון לפעול בדרך של הידברות עם החברות ולא לנסות ללכת נגדן, אך יחד עם זאת, "בכל החלטה רגולטורית שלא נגיע בה להסכמות - לא אהסס לקבל החלטות קשות".

בנושא ניתוק הזיקה בין הטבות בזמן אוויר לבין הנחות ברכישת מכשירים, אמר כחלון כי הוא לא חושב שצריך להביא לניתוק הזיקה בצורה מוחלטת, כיוון שיש אמת בטענות של המפעילים שלעתים מדובר בהטבה שהם נותנים ללקוחות - ובלעדיה הצרכן עשוי להיפגע. "מה שאני רוצה להבטיח הוא שלקוחות מכל החברות יוכלו לעבור עם המכשיר שלהם לחברה אחרת ולקבל את אותה ההטבה. בכך נשיג שיוויוניות ושוק שיהיה טוב לצרכנים", אמר כחלון.

דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר , אמר כי הוא יסכים לכל הרחבת תחרות - בתנאי שהיא תהיה בתנאים שווים.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "יש להיזהר מתחרות עודפת בשוק הסלולר ומאפליה לרעה של מפעילים קיימים, דבר העלול ליצור עיוות שיפגע בענף, וכפועל יוצא גם בצרכן".

בדבריו התייחס שרון לסוגיות הליבה הרלוונטיות לענף הסלולר, והעלה מספר נקודות למחשבה לשר התקשורת הנכנס ולאנשי משרדו.