אופטיבייס מצאה מנוע צמיחה חדש: נכנסת לתחום הנדל"ן המניב

מכירת האחזקות בסקופוס סידרה לה את השורה התחתונה ברבעון הראשון, בו נרשם רווח נקי של 2.9 מ' ד' ■ הראות קדימה נמוכה בשל התארכות מחזורי המכירה, אך בחברה מעודדים מצבר ההזמנות

מה עושה חברת טכנולוגיה שמעוניינת לגוון את תחומי הפעילות שלה? באופטיבייס מצאו פתרון מקורי. החברה, שמספקת פתרונות לתחום הווידאו הדיגיטלי, מתכננת להיכנס לתחום הנדל"ן המניב (fixed-income real estate). לצורך זה, אופטיבייס תכנס בשבועות הקרובים את בעלי המניות שלה לאסיפה, בה יתבקשו לאשר את המהלך.

עברה לרווח ברבעון הראשון

חדשות נוספות שמגיעות היום מאופטיבייס הן מעבר של החברה לרווחיות ברבעון הראשון, בעקבות רווח הון בו הכירה עם מכירת אחזקותיה בחברת סקופוס. גם קופת אופטיבייס גדלה ב-28.7 מיליון דולר עם המכירה. אופטיבייס, שהחזיקה ב-36% ממניות מסקופוס ותכננה להשתלט על החברה, מכרה את האחזקות במסגרת רכישתה של סקופוס בידי הרמוניק האמריקנית תמורת 86 מיליון דולר.

"אופטיבייס קיבלה סכום משמעותי ממכירת האחזקות בסקופוס, וכיום יש לה 38.3 מיליון דולר במזומן", מסר מנכ"ל החברה, טום וויילר. "לפיכך, החברה בחנה מספר הזדמנויות עסקיות במטרה להגדיל את הערך לבעלי המניות. דירקטוריון החברה ניתח את תחום הנדל"ן המניב, ומאמין שטובת החברה היא להיכנס אליו. הדירקטוריון בחר להתמקד במרכז ומערב אירופה, ובצפון אמריקה", הוסיף.

וויילר, שהוא בעל ניסיון בתחום הנדל"ן, הוסיף שהוא נרגש ומאמין שבעלי המניות יהיו מרוצים מההחלטה. בהקשר זה, נזכיר שגם וויילר הוא בעל מניות באופטיבייס, ומחזיק בכ-40% ממניותיה. בהודעתה מציינת אופטיבייס שהפעילות החדשה תתקיים לצד הפעילות הנוכחית בתחום הווידאו.

בינתיים, הפעילות הנוכחית מניבה לאופטיבייס הכנסות רבעוניות של 3.6 מיליון דולר, ירידה של 10.8% ביחס לרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הצטמצם ב-28% בהשוואה לרבעון המקביל והגיע ל-1.9 מיליון דולר, אך בתוספת הכנסה המוגדרת "אחרת" שנבעה ממכירת סקופוס, בסך 4.8 מיליון דולר, אופטיבייס רשמה רווח נקי של 2.9 מיליון דולר, לאחר תקופה ארוכה של הפסדים. הרווח למניה הסתכם ב-18 סנט, לעומת הפסד של 21 סנט למניה ברבעון המקביל.

סמנכ"ל הכספים, עמיר פיליפס, ציין שהראות (visibility) לרבעונים הבאים נמוכה בגלל התארכות מחזורי המכירה, אולם הוסיף שבאופטיבייס מעודדים מצבר ההזמנות. "למרות שאנו מעודדים מהצבר, אנחנו לא מאמינים שהוא מצביע על שינוי משמעותי בתנאים החלשים של הכלכלה", אמר פיליפס.