סטנדרד אנד פור'ס: המשבר במגזר הבנקאי עלול להסתיים רק ב-2013

לפי S&P, ייתכן שהמאמצים לעודד את פעילות ההלוואות, לנקות את מאזני הבנקים מנכסים רעילים ולהחיות את שוק האיגוח, יסייעו לתעשיית הבנקאות, אך הבנקים יתקשו לשרוד אם לא יגייסו הון מעל ומעבר לדרישות של רשויות הפיקוח

יום לאחר שאמרה שהבנקים הגדולים בארה"ב צריכים ככל הנראה לגייס רק רבע מההון שדרש הממשל, העריכה חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס שמשבר הבנקאות במדינה "רק נכנס לשלב חדש", ושייתכן שהוא לא יסתיים לפני 2013. בחברה טוענים שתעשיית הבנקאות - בייחוד בנקים שנחשבים חיוניים למערכת הבנקאות מכדי שיותר להם לקרוס - נתמכת באמצעות סיוע ממשלתי בהיקף של מאות מיליארדי דולרים.

לפי סטנדרד אנד פור'ס, ייתכן שהמאמצים לעודד את פעילות ההלוואות, לנקות את מאזני הבנקים מנכסים רעילים ולהחיות את שוק האיגוח, יסייעו לתעשיית הבנקאות, אך הבנקים יתקשו לשרוד אם לא יגייסו הון מעל ומעבר לדרישות של רשויות הפיקוח.

לדברי טניה אזרקס, מנהלת בסטנדרד אנד פור'ס, "אין שום סימן שמצביע על כך שמשבר הבנקאות הנוכחי לא יימשך עוד שלוש-ארבע שנים". שלשום (ג') נאמר בהודעה שפרסמה סטנדרד אנד פור'ס כי הבנקים הגדולים צריכים לגייס כ-18 מיליארד דולר כדי להגן על עצמם מהידרדרות אפשרית במצב הכלכלה. בהודעה צוין שהסכום אף עשוי לגדול אם יורעו תנאי השוק.

הסכום נמוך משמעותית מ-74.6 מיליארד הדולר שעל גיוסם הורה בשבוע שעבר הממשל ל-10 הבנקים הגדולים, כולל בנק אוף אמריקה ו-וולס פארגו. בנקים אלה נמנים עם 19 הבנקים שלהם ערך הממשל 'מבחני עמידות'. תשעת הבנקים האחרים, כולל ג'יי.פי מורגן צ'ייס וגולדמן זאקס, עברו בהצלחה את המבחנים, שתוצאותיהם התפרסמו ב-7 במאי.

ב-4 במאי הודיעה סטנדרד אנד פור'ס שהיא עשויה להנמיך את דירוג האשראי של 23 בנקים ועמותות חיסכון (בנקים למשכנתאות) בארה"ב, כולל 10 בנקים שעברו את מבחני העמידות בהצלחה, וזאת בשל החשש שכמות ההון של בנקים אלה אינה מספיקה.