האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של כ-0.4% ל-4.16 שקלים

לידר: המדד בהחלט סביר והירידה בליבת המדד תומכת בשוק האג"ח ■ הפער בין השחר ל-10 שנים והאג"ח הממשלתיות בארה"ב נותר גבוה יחסית ■ הגירעון בתקציב המדינה נשאר תחת שליטה, ויפחת ב-2010

כבכל יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח, המסחר באופציות עלח הדולר משקף למטבע האמריקני התחזקות של כ-0.4% לרמה של 4.16 שקלים. היום שישי נחלש הדולר בכ-0.2% ונקבע ב-4.415 שקלים. האירו נחלש בכ-0.19% ושערו היציג נקבע ב-5.6266 שקלים.

כלכלני בית ההשקעות לידר שוקי הון אומרים היום בסקירתם השבועית כי המדד שפורסם ביום ו' בהחלט סביר והירידה בליבת המדד תומכים בשוק האג"ח.

בהתייחסם למדיניות פיסקאלית אומרים בלידר כי למרות התהליך הבעייתי, בסופו של דבר מסגרת התקציב לשנת 2009-2010 אמינה. הושג קיצוץ של 12% במשרדים ( 6% בשנת 2009 ועוד 6% ב- 2010 ), קיצוץ מתון יותר בביטחון, ויתור על דמי הבראה על ידי ההסתדרות ותמיכה בכמה רפורמות. חשוב מכל, הגירעון נשאר תחת שליטה, ויפחת בשנת 2010.

בהתייחסם למדיניות המוניטארית אומרים הכלכלנים כי מדד חודש אפריל עלה באחוז כצפוי. ליבת המדד ממשיכה להתמתן ומחירי הדיור נשחקו דולרית. צעדי הממשלה (מע"מ, בנזין,
מים ועוד) יתרמו כ- 1.1% לאינפלציה בחודשים הקרובים. בשבוע האחרון השקל
פוחת ב- 1.1% מול הדולר וב- 1.9% מול היורו. בנק ישראל צופה המשך
היחלשות הדולר בעולם.

אינדיקטורים כלכליים בישראל: היצוא ממשיך לרדת, אך היבוא יורד יותר. נקודות אור: עלייה קלה ביצוא של ענפי טכנולוגיה העלית ושיפור מרשים בגירעון הסחר. קיימת חשיבות לפרסום היום של אומדן התוצר לרבעון א' להערכתם יסתכם האומדן ב-1% ועד -2% במונחים שנתיים.

מסקנותיהם של כלכלני לידר הן כי התשואות הארוכות ירדו בשבוע האחרון במקביל לירידה בתשואות בחו"ל. עם כל הביקורת על החלטות הממשלה (בעיקר בתחום המיסוי), מסגרת התקציב חיובית לשוק האג"ח, מקטינה את האפשרות לחריגה משמעותית מגירעון של 6%
השנה וכנראה דוחקת את האפשרות להורדת דירוג של ישראל. המשך רכישות אג"ח על ידי בנק ישראל תומכות בירידה מתונה בתשואות הארוכות, אך בינתיים שוק האג"ח צופה קדימה וחושש מעליית תשואות בחו"ל. הפער בין השחר ל-10 שנים וה-TB (אג"ח ממשליתיות בארה"ב) נותר גבוה יחסית: 1.94% ותומך כרגע בירידת התשואות בישראל.