עיריית פתח תקווה חזרה בה ומגדלי המגורים של עמוס לוזון לא יקומו

ראש העירייה, יצחק אוחיון, הודיע כי למרות שתמך בתוכנית בעת שהופקדה, המדיניות השתנתה וכעת העירייה, בעלת 60% מהקרקע, מתנגדת לה; התושבים טענו כי מדובר בבנייה זרה לשכונה שתביא ללחצי תחבורה באזור

ועדת משנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית מרכז ביטלה תוכנית שהופקדה בעבר ל-136 יחידות דיור בשכונת נווה עוז בפתח תקווה. התוכנית, אותה יזם עמוס לוזון באמצעות חברת מגדלי נווה עוז, כללה שלושה מבנים מדורגים ובהם 136 דירות וחניון תת-קרקעי. ועדת המשנה דנה בהתנגדות תושבי השכונה, המאופיינת בבנייה צמודת קרקע. ראש העירייה, יצחק אוחיון, הודיע כי למרות שתמך בתוכנית בעת שהופקדה, המדיניות השתנתה וכעת העירייה, בעלת 60% מהקרקע, מתנגדת לה.

התושבים טענו כי מדובר בבנייה זרה לשכונה. בנוסף נטען כי התוכנית תביא ללחצי תחבורה באזור ותבטל שימוש ציבורי חשוב לבית אבות ושימושים מסחריים.

בתשובה לדברים טענו היזמים כי הרשות המקומית דנה 12 פעמים בתוכנית, כי נפח הבנייה המבוקש לא עלה לעומת התוכנית המאושרת וכי מדובר בצפיפות שמקובלת בפתח תקווה. עוד טענו, כי העירייה שינתה דעתה בשל נושאים פוליטיים.

ועדת המשנה קבעה כי היעוד הקיים, לשטחי ציבור ובית אבות עם חזית מסחרית, הוא הנכון. בהחלטה התחשבה הוועדה בשינוי מדיניות העירייה ו"ההקפדה היתרה שהיא מקפידה עתה על חלוקה בין אזורים לבנייה גבוהה במערב ובצפון לבין הבנייה הקיימת והמיוחדת בשכונה". *