גיא אליאב: "בתוך 3 חודשים תוכפל קהילת הטוויטר בישראל"

מנכ"ל נענע10, שהשיק את "טוקר" - ממשק עברי לטוויטר, טוען כי נראה שילובים בין האינטרנט לטלוויזיה, אך דווקא משתמשי טוויטר אדוקים מטילים ספק ביכולת של האפליקציה לכבוש את השוק הישראלי

האם הטוויטר הישראלי מבית נענע10, שמציע לגולשים הישראליים ממשק עברי בשירות המיקרו-בלוגינג הפופולרי ("טוקר"), עשוי להגדיל את מספר המשתמשים בישראל? תלוי את מי שואלים. הטענה הרווחת היא שטוויטר אינו פופולרי בישראל, שכן הממשק שלו אינו בעברית ושהוא לא מאוד אינטואיטיבי למשתמש הקצה שאינו טכנופיל. מנגד, העובדה שפייסבוק הצליחה בישראל בצורה פנומנלית, הרבה לפני שהוצע למשתמשים ממשק עברי, מפריכה את הטענה הזו.

לדברי גיא אליאב, מנכ"ל נענע10, "ערוץ 10 רואה בעולם של טוויטר אפשרות לגדול ולצמוח, בדומה למה שקרה עם CNN בארה"ב. ההצטרפות של הטאלנטים של הערוץ הטלוויזיוני יכולה להגדיל את הצפיות בערוץ, ואנחנו נראה עוד שילובים בין הפלטפורמות השונות".

* מה אתם רוצים להשיג בהשקת הטוקר?

"בניגוד למה שקורה כיום בטוויטר בישראל, אנחנו רוצים להכניס דם חדש לטוויטר, להוסיף אנשים שמשתמשים ירצו לעקוב אחריהם, ולהכניס את ציבור הגולשים שלא נחשב ל-Early Adopters ואשר מעדיף לקבל תכנים בעברית, בצורה פשוטה ולא מתוחכמת מדי".

אליאב הוסיף כי "המוצר הושק בגרסת אלפא ביום שבת, ואנחנו מאמינים שבתוך שבוע או שבועיים הוא יפעל בצורה מלאה, ויהיו בו פיצ'רים שגולשי טוויטר לא מכירים, ושייצרו בידול בין טוויטר לבין טוקר. אני מעריך שבתוך 3 חודשים נכפיל, ואולי אף נשלש, את קהילת הטוויטר הישראלית".

אבל מה חושבים על כך משתמשי טוויטר אדוקים? הדעות, מסתבר, חלוקות. כפיר פרבדה, יועץ לשיווק במדיה הדיגיטלית, סבור כי "העברית היא לא הנקודה. הנקודה האמיתית פה היא העובדה שנענע10 היא היוזמת של המהלך".

לדבריו, "השילוב בין ערוץ 10, נענע10 ו-Talker יכול לשנות את התמונה. זה יאפשר להכניס הרבה מאוד פעילויות אינטראקטיביות ללוח השידורים, וזה יכול להפוך את הפעילות של טוויטר להרבה יותר משמעותית בישראל".

כפי שנחשף ב"גלובס", נענע10 השיק ביום שבת אפליקציית טוויטר תחת השם Talker, שמציע למשתמשים ממשק בעברית, אפשרות לשלוח ולקבל הודעות SMS באמצעות הסלולר במחיר של 69 אגורות (אפשרות שקיימת בטוויטר אבל לא הייתה זמינה בישראל), ומעקב אחר נושאים חמים בעברית. יש לציין כי לא מדובר בשירות מתחרה, אלא באפליקציה שמבוססת על ה-API של טוויטר, בשעות הראשונות שהוא עלה לאוויר נוצר באזז בקרב הגולשים, והשרתים בנענע10 התקשו לעמוד בעומסי הביקושים.

מנגד, לא חסרה ביקורת כנגד המוצר החדש. איילת נוף, שמתחזקת את הבלוג הפופולרי בלונד 2.0, טוענת כי "הטוויטר כבר מאפשר היום לכתוב בעברית, ולכן אם ישראלים רוצים להיכנס לטוויטר הם יכולים לעשות את זה כבר היום. מה שיכול לסייע לכניסה נרחבת יותר של טוויטר לישראל הוא הקידום והשיווק שנענע10 והערוץ הטלוויזיוני יכולים לעשות לשירות. אולם, לפי דעתי כבר היום מדברים הרבה מאוד על טוויטר בתקשורת ולכן אני לא חושבת שיהיה הבדל משמעותי".

הוכחה אחת לסינרגיה שבין הפלטפורמות ולאפשרויות השיווק השונות הגיעה כבר שלשום, כאשר בסוף התוכנית "הישרדות", הופיע פרומו שסיפר לצופים על טוקר, וקרא להם לבוא, להצטרף לשירות ולהביע את דעתם על זהות המועמדים שצריכים להגיע לגמר.