דונלד טראמפ תובע סופר שכתב עליו ביוגרפיה וטען שהוא אינו מיליארדר

בית המשפט בניו ג'רזי שוקל אם לקבל את התביעה ■ טראמפ טוען כי הספר פגע בשמו הטוב וגרם לו להפסיד הזדמנויות עסקיות

פרקליטיו של איל הנדל"ן הראוותני דונלד טראמפ ביקשו אתמול (ב') משופטת בניו ג'רזי להמשיך את הדיון בתביעת הדיבה של טראמפ נגד עיתונאי שכתב ספר אודותיו. טראמפ טוען כי העיתונאי פגע בשמו הטוב בכך שטען בספר כי הוא אינו מיליארדר.

אך פרקליטיו של טימותי אובראיין ושל ההוצאה לאור של ספרו, וורנר בוקס מקבוצת טיים-וורנר, טענו בתגובה כי טראמפ לא הפסיד הזדמנויות עסקיות כתוצאה מספרו של אובראיין, שראה אור ב-2005. הם קראו לשופטת בית המשפט העליון של ניו ג'רזי, מישל פוקס, לבטל את התביעה.

אחרי שימוע שנמשך שעתיים הודיעה פוקס כי היא דוחה בחודשיים את פסיקתה לגבי קבילותה של התביעה, שעשויה להגיע לדיון בפני חבר מושבעים באוקטובר. טראמפ, שהגיש את התביעה ב-2006 ודורש פיצויים של מיליארדי דולרים, לא נכח בדיון אתמול.

הספר "האומה של טראמפ: האמנות שבלהיות דונלד", ציטט 3 מקורות לא מזוהים שהעריכו את שוויו של טראמפ ב-150-250 מיליון דולר - הרבה פחות מכפי שהקבלן ומנחה הטלוויזיה טוען שהוא שווה.

בראיון שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" אתמול טען טראמפ כי הוא שווה 5 מיליארד דולר לפני ערך המותג שלו. התביעה הגישה מסמכים לפיהם טראמפ שווה 4 מיליארד דולר.

ב-2005 העריכו אנליסטים בדויטשה בנק את שוויו של טראמפ ב-788 מיליון דולר, בתחשיב שנערך לצורך הלוואה של הבנק בהיקף 640 מיליון דולר, שנועדה לממן בנייה של כמה נכסים של טראמפ בשיקגו. בבית המשפט אתמול הטיל פרקליטו של טראמפ ספק באמינותם של המקורות שאובראיין הסתמך עליהם. "אותם המקורות דיברו על 60 מיליון עד 250 מיליון דולר. איך הם יכולים להיות אמינים?", שאל הפרקליט וויליאם טאמבוסי.

המוניטין של טראמפ אכן נפגעו מהקביעות בספרו של אובראיין ,לפיהן הוא היה "ליצן החצר של סצנת העסקים האמריקניים" ו"תאונת רכבת כאיש עסקים". אנדרו קרסני, פרקליטו של אובראיין, טען כי מרשו עבד עם המקורות שהוזכרו בספרו במשך שנים רבות, ובטוח שהיה להם מידע פנימי על מצבו הכספי של טראמפ.

לדבריו, אובראיין לא נהג בזדון. "בכל מקרה, הספר לא זכה להצלחה מסחרית גדולה, ואין כל עדות לכך שטראמפ הפסיד עסקה גדולה בגללו".