250 אלף סטודנטים משלבים כוחות: ארגוני הסטודנטים בדרך לאיחוד

בשנתיים האחרונות קיים שיתוף פעולה פורה בין הצדדים כך שמהלך האיחוד היה הליך הבשלה טבעי של היחסים

התאחדות הסטודנטים וארגון הסטודנטים קרובים לסיכום על איחוד היסטורי ביניהם. ההתאחדות מרכזת את מרבית המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, כולל האוניברסיטאות, ואילו הארגון מרכז 30 מכללות מתוקצבות.

תחת שני הארגונים חברים כ-250 אלף סטודנטים, והאיחוד יגביר את כוחם כלפי המוסדות להשכלה גבוהה וכלפי המדינה בסכסוכים סביב שכר לימוד או נושאים אחרים הקרובים ללב הסטודנטים. הוא גם יהווה כוח מסחרי לקבלת הנחות והטבות לסטודנטים מחברות מסחריות, כמו סלולר, תחבורה ובנקים.

אתמול (ג') נערכה הצבעה בנשיאות התאחדות הסטודנטים על מתווה האיחוד שעברה ברוב גדול של 88%. כעת ייבחן שינוי התקנונים של הארגונים והיבטים משפטיים ואחרים בנוגע לצעד. כן ייבחן השם המשותף. אחת הסוגיות שידרשו פתרון תהיה הבעלות המשותפת על איסתא, בה מחזיקה ההתאחדות 51%.

בשנתיים האחרונות קיים שיתוף פעולה פורה בין הצדדים, כך שמהלך האיחוד היה הליך הבשלה טבעי של היחסים. לאחרונה חודשו המגעים לאיחוד, לאחר שהופסקו במערכת הבחירות האחרונה לכנסת. זאת, בעקבות הקמת מפלגת צעירים בראשות בועז טופרובסקי, יו"ר ההתאחדות ונתנאל איזק, יו"ר הארגון.

לדברי גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א החברה בהתאחדות הסטודנטים, "לראשונה בהיסטוריה הסטודנטים בישראל ידברו בקול אחד. כולי תקווה שהמהלך יפתח עידן חדש במנהיגות הסטודנטיאלית, ויביא להגברת מעורבותם הפוליטית והחברתית של הסטודנטים".

מהתאחדות הסטודנטים נמסר בתגובה כי "יש מגעים אך עדיין אין איחוד". בארגון הסטודנטים אישרו כי מתקיימים מגעים בעניין.