קבוצת המשביר לצרכן בדרך למכירת אחזקותיה בחברת Jump לרשת ml

רשת ml תשלם 18 שקל בלבד עבור האחזקות ב-Jump, אך תתחייב לקחת על עצמה את חובות החברה ולהזרים 15 מיליון שקל להפעלתה ■ המשביר מנהלת מגעים מתקדמים למכירת אחזקותיה גם בחברת IRIT

קבוצת המשביר לצרכן גיבשה הסכם עקרונות למכירת אחזקותיה (50%) בחברת האופנה Jump לרשת ml שבבעלות אבי מלכה.

רשת ml תשלם עבור האחזקות 18 שקל בלבד, אך תתחייב לקחת על עצמה את חובות החברה, להזרים סחורה וכן להזרים 15 מיליון שקל לטובת הפעלת החברה.

המשביר, מצדה, תעניק לרשת ml הלוואה בסך 10 מתוך 15 מיליון השקלים ש-ml עתידה להזרים ל-Jump. פירעון ההלוואה יתבצע בתוך 7 שנים. המשביר, שהחליטה לעמוד מאחורי Jump, גם תשאיר על כנם חלק מהביטחונות שהעמידה לבנקים, וזאת עד להחלפתם על-ידי ml.

ההסכם בין הצדדים צפוי להיחתם ביום ראשון הקרוב.

עסקת המכירה אינה כוללת את רשת האופנה IRIT, הנמצאת בשליטת Jump (המחזיקה ב-67.67%). קבוצת המשביר מנהלת בימים אלה גם משא-ומתן למכירת רשת IRIT לגורם שלישי בעסקה הצפויה להירקם במתכונת דומה, קרי מכירת החברה בדולר תמורת לקיחת חובות החברה בגובה של כ-6 מיליון שקל. המשא-ומתן למכירת IRIT מתנהל מול שני גורמים במקביל.

רשת האופנה Jump מונה 52 סניפים בפריסה ארצית, ואילו רשת IRIT מונה 24 סניפים. מחזור המכירות המאוחד של שתי הרשתות הסתכם בשנת 2008 ב-138 מיליון שקל, והפעילות המאוחדת היתה הפסדית.

העסקה באה רגע לפני פירוק החברה

יש לציין כי בטרם גיבוש הסכם העקרונות למכירת Jump, עמדה החברה לפני פירוק. ביום ראשון השבוע הודיעה הנהלת החברה כי היא אינה מסוגלת לקבל את אופנת החורף ולא תהיה סחורה בחנויות. החברה הפסידה בשנתיים האחרונות מיליוני שקלים, ומפסידה בכל חודש הפעלה כ-2 מיליון שקל נוספים.

ב-9 החודשים האחרונים התנהלה החברה מול הבנקים, לאומי ודיסקונט, בניסיון להגיע להסדר. זאת בעוד שהבנקים שיפרו בתקופה זו עמדות וקיצצו את האשראי לחברה בלמעלה מ-20 מיליון שקל. כרגע יש אינדיקציה ראשונית של הבנקים לאשר את ההסדר, אך אם לא יאשרו - החברה תפסיק לפעול.

בשל הצורך לבצע עסקה מהירה בלוח-זמנים קצר שכרו הצדדים את שוורץ בית השקעות, שבניהולו של אייל שוורץ, כבית השקעות שייצג את שני הצדדים ויביא את העסקה לסיום בלוח-זמנים קצר. הצדדים אכן ישבו 48 שעות ברציפות, ולפנות בוקר הסתיים גיבוש ההבנות.

באוקטובר 2007 השלימה קבוצת המשביר החדש לצרכן רכישת 50% מ-Jump מידי מנחם קופיץ תמורת 22 מיליון שקל. טרם סגירת העסקה רכשה Jump את השליטה ברשת IRIT.