"להבדיל מפייסבוק, Meezoog משקפת את העולם האמיתי באינטרנט - ולא הוירטואלי"

הרשת החברתית להיכרויות מתבססת על קשרים אמיתיים וקיימים ■ טוביה רוזנטל, מנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי, "הבנו שכמות המשתמשים באינטרנט הולכת וגדלה, וכך גם הבעיה של ההתמודדות עם הזר הווירטואלי"

באתרי ההיכרויות והדייטינג, הרבה משתמשים אינם מציגים את הזהות האמיתית שלהם, וברשתות חברתיות משתמשים מצרפים אנשים שהם אינם מכירים. הסטארט-אפ הישראלי Meezoog, שהוקם ב-2007 על-ידי טוביה רוזנטל (מנכ"ל), חנן שולמן (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואראל סגל (אלגוריתמאי), מנסה לגשר על שני העולמות, וליצור אתר היכרויות שמתבסס על קשרים אמיתיים של החברים שבו.

"הבנו שכמות המשתמשים באינטרנט הולכת וגדלה, וכך גם הבעיה של ההתמודדות עם הזר הווירטואלי", מסביר רוזנטל. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת ליצור אמינות בין המשתמשים ולמנוע התחזות של אנשים או שיווק לא אמין של משתמשים. אנחנו נעזרים בטכנולוגיה שלנו במטרה להעצים את הקשר שבין אנשים, שכן אנחנו מאמינים כי מעגלים חברתיים משותפים מסייעים בתהליך ההיכרויות. להבדיל מפייסבוק, Meezoog מייצרת שיקוף של העולם האמיתי באינטרנט, ולא עוד עולם וירטואלי".

Meezoog מגדירה את עצמה כרשת חברתית להיכרויות, שלא מיועדת רק לפנויים ולפנויות. כך, החברים התפוסים שבאתר מתפקדים על תקן משדכים ועדי אופי לחברים שלהם. על-מנת להציע חברות למשתמש אחר, יש להוכיח, על-פי סדרת שאלות, שבאמת מכירים את המשתמש האחר, כמו גם להעריך את טיב הקשר, או לבקש מחבר משותף שישדך בין הצדדים. לדברי רוזנטל, "המערכת יודעת לאמת את הנתונים ומדרגת אותם על בסיס האמינות שלהם. בנוסף, האלגוריתם שבבסיס המערכת יודע לחשב את המרחק בין האנשים, והוא מייצר שעון שמתפקד כמד של קירבה חברתית".

עד כה גייסה החברה 500 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ישראלים, בהם יוסי ורדי, ובכוונתם לצאת לסבב גיוס נוסף לגיוס 1 מיליון דולר. האתר הושק לפני כ-5 חודשים, אולם היזמים לא השקיעו בשיווק האתר. "המשווק הכי טוב הוא יוזר מרוצה, ואנחנו מאמינים שהצמיחה תבוא מהאתר עצמו. זה סוג של אתר דייטינג ויראלי, שהבושה שמלווה את אתרי ההיכרויות איננה חלק ממנו", מסביר רוזנטל.

האתר מאפשר למשתמשים לחפש משתמשים אחרים, על-פי מספר קריטריונים, כאשר תוצאות החיפוש מראות כיצד הצדדים קשורים זה לזה, ומסודרות על-פי מידת הרלבנטיות. האתר גם מאפשר לייבא חברים מפייסבוק, לקבל מיילים ולנהל צ'אט און-ליין עם משתמשים אחרים. בעתיד יאפשר האתר גם למצוא משתמשים אחרים מרשתות חברתיות, גם אם אלו אינם חברים ב-Meezoog.

על-מנת להיכנס ל-Meezoog, יש לקבל הזמנה מחבר אחר, כאשר כעת מספר המשתמשים עומד על למעלה מ-10 אלף איש, ומספר אלפים בישראל בלבד. האתר משמש גם כפלטפורמה ליצירת קהילות סגורות, שמאפשרות לחברים שבהן להכיר משתמשים אחרים על בסיס מכנה משותף. כך, ארגון בוגרי הטכניון הקים ב-Meezoog קהילה, וגם היהודים בניו-יורק מתחזקת קהילה משל עצמה.

מה המודל העסקי?

רוזנטל: "נציע שירותי פרימיום, בדומה לדמי המנוי שנהוגים היום באתרי ההיכרויות. בשלב מאוחר יותר נשלב פרסום מפולח, שאת טיבו אנחנו עדיין לא מוכנים לחשוף". כעת מוצע האתר בעברית, והוא תומך גם בשפות נוספות.