האנליסטים מעודדים מתוצאות אלביט מערכות: "כל מה שהיה חסר הפעם - בהחלט יתקבל ברבעונים הבאים"

בפסגות בית השקעות מעלים את מחיר היעד למניית החברה ב-18% וממליצים "תשואת יתר" ■ בדויטשה בנק מעלים מחיר היעד ב-35% ומעדכנים כלפי מעלה את תחזית הרווח ל-2009-2010

יום לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון, בו אלביט מערכות הציגה שיפור בהכנסות וברווח הנקי, החלו לזרום התגובות של בתי ההשקעות. להלן התייחסויות של פסגות בית השקעות והבנק הגרמני דויטשה בנק.

ראשית נזכיר, כי אלביט מערכות, בניהולו של יוסי אקרמן, דיווחה אתמול על עלייה של 6.6% בהכנסות הרבעון הראשון לרמה של 657 מיליון דולר, ועל גידול של 34.5% ברווח הנקי ל-43.2 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית עמדה על 31.7%. מנכ"ל אלביט אף הרגיש בטוח יותר לומר שהחברה צופה גידול דו-ספרתי בהכנסות השנה לעומת 2008.

האנליסטית טליה לויברג מציינת, כי ללא ספק מדובר על פתיחת שנה מאוד חזקה לאלביט. "נכון שהמכירות היו נמוכות מהערכותינו או מהערכות השוק, אך יש לזכור כי הרבעון הראשון
חלש יותר מבחינה עונתית וכן לא הייתה הפעם תרומה מהותית מחוזים לאספקה מיידית, בהיקפים שאפיינו את הרבעונים האחרונים". אמרה האנליסטית.

על רקע תחזיות החברה לצמיחה דו ספרתית ב-2009, בפסגות הגיעו למסקנה היא "כי כל מה שהיה חסר לנו הפעם, בהחלט יתקבל ברבעונים הבאים". בבית ההשקעות מייחסים את הכותרת העיקרית של הדו"חות, לשיעורי הרווחיות הגולמית. בעקבותם, מעלים את מחיר היעד למניית החברה ב-18% ל-70 דולר - גבוה ב-17.5% ממחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט. ההמלצה נותרת ב"תשואת יתר".

בדויטשה בנק מעדכנים כלפי מעלה את תחזית הרווח

גם כלכלני הבנק הגרמני דויטשה בנק מעלים את מחיר היעד למניית אלביט מערכות ל-290 שקל למניה, גבוה בכ-35% ממחיר יעד קודם של 215 שקל, וב-19.7% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום. ההמלצה נותרת ב"קנייה".

"אלביט פירסמה תוצאות מרשימות, הרבה מעבר להערכותינו המוקדמות". אומרים הכלכלנים, ומייחסים גם הם את גולת הכותרת לרווחיות הגולמית שאלביט הציגה. הכלכלנים מעריכים, כי הביקושים למוצריה של אלביט ימשיכו לדחוף לצמיחה גבוהה ולשולי רווחיות טובים, ומעדכנים כלפי מעלה את תחזית הרווח של אלביט, ל-2009-2010 ל-4.21 עד 4.52 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת של 3.55-4.02 דולר למניה.

הסיכונים העיקריים לאלביט מערכות, כפי שמעריכים בדויטשה בנק, כוללים קושי פוטנציאלי בהשלמת הסינרגיה ברכישות חדשות שביצעה, סיכונים של שינויי שערי חליפין, והגבלות גיאוגרפיות למכירות.