דו"ח פושר לפרטנר: רשמה ירידה בהכנסות וגייסה ברבעון 5,000 מנויים חדשים בלבד

הרווח הנקי של החברה נותר ללא שינוי ברבעון על 296.4 מיליון שקל ■ שיעור ה-EBITDA עלה ל-39.1% מ-34% ברבעון המקביל אשתקד ■ סך מנוייה הסתכם ב-2.9 מיליון מנויים, מתוכם 1.02 מיליון מנויי דור שלישי

פרטנר דיווחה לפני זמן קצר (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009. מהדו"חות עולה כי החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 10.7% בהכנסות ל-1.41 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.58 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מקיטון משמעותי בהכנסות משירותי נדידה ומקיטון משמעותי במכירת ציוד קצה.

הרווח הנקי של החברה נותר ללא שינוי ברבעון על 296.4 מיליון שקל, שהם 1.87 שקלים למניה, לעומת 296.3 מיליון שקל או 1.92 שקלים למניה ברבעון הראשון אשתקד.

נציין כי החברה אימצה בתחילת ינואר את תקן הדיווח הפיננסי הבינלאומי (IFRS), וההשוואה לרבעון המקביל אשתקד נעשית בהתאם. הדו"ח של פרטנר לרבעון הושפע בצורה חזקה מכך שהחברה הפרישה 26 מיליון שקל עבור תשלום חריג על אגרות תדרים, וכמו כן רשמה הוצאה משמעותית של 20 מיליון שקל על פעילות הטלפוניה והאינטרנט החדשים שאליהם נכנסה.

דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, אמר כי אלמלא הוצאות חריגות אלה, היתה החברה שוברת שיאים חדשים ברמת הרווחיות שלה, שגם ככה היתה גבוהה מאד.

ההכנסות משירותים ירדו ב-2.9% ל-1.297 מיליון שקל. לדברי החברה, ירידה זו משקפת את השפעות המיתון על ההכנסות מנדידה, כמו גם הכנסות לפי שנייה ולא לפי 12 שניות.

ההכנסות מנתונים ומתוכן, לא כולל SMS, צמחו ברבעון ב-13.1% ל-131.2 מיליון שקל. ההכנסות מ-SMS הסתכמו ב-85.1 מיליון שקל, עלייה של 11.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מציוד קצה הסתכמו ב-114.6 מיליון שקל, ירידה של 53.3% לעומת הרבעון המקביל. לדברי החברה, הירידה נובעת מהיוון של סבסוד מכירות המכשירים ברבעון, בהתאם ל-IFRS.

סך הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון הראשון ב-566.3 מיליון שקל, ירידה של 2.1% לעומת 578.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. הרווח התפעולי עלה ב-2.4% ל-433.9 מיליון שקל.

פרטנר סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה של 2.6% ב-EBITDA ל-552 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA עלה ל-39.1% מ-34% ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הראשון נוספו לחברה 5,000 מנויים חדשים. סך מנוייה הסתכם ב-2.9 מיליון מנויים, מתוכם 1.02 מיליון מנויי דולר שלישי. שיעור הנטישה הרבעוני ירד ל-4.8%, מ-5.1% ברבעון הראשון אשתקד.

החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך 237 מיליון שקל, 1.54 שקל למניה.

ברבעון הראשון עמד מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי (MOU) על 358 דקות, בהשוואה ל-359 דקות ברבעון הראשון של 2008. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ברבעון (ARPU) הסתכמה ב-145 שקל, ירידה של כ-5.8% לעומת אשתקד.

תזרים המזומנים של פרטנר מפעילות שוטפת, בניכוי תזרים מפעילויות השקעה, הסתכם ב-226.5 מיליון שקל, שיפור גדול לעומת 2.3 מיליון שקל אשתקד. לדברי החברה, הצמיחה משקפת את הרמה הגבוהה של המזומנים מפעילויות שוטפות, אשר מותנה באופן חלקי על-ידי עלייה של 80.4% בתזרים המזומנים שנוצל לטובת פעילויות השקעה.

לדברי דוד אבנר, פרטנר התגברה על הוויית המיתון ששוררת במשק, והיא יותר אופטימית לגבי העתיד. אבנר אמר כי הפגיעה בהכנסות מנדידה היו צפויות. יחד עם זאת, מה שלא היה צפוי הוא קצב גיוס נמוך מאד של מנויים חדשים, שהסתכם ב-5,000 מנויים נטו בלבד - כאשר פלאפון ברבעון הקודם הצליחה לגייס 20 אלף מנויים חדשים ושיפרה משמעותית את המדדים התפעוליים שלה.

החברה חוזרת על תחזיתה מפברואר השנה. "תחזית הרווחיות השנתית ל-2009 נותרה זהה. הרמה השנתית של הוצאות ההון על רכוש קבוע לשנת 2009 צפויה להיות מתחת ל-600 מיליון שקל". אמר עמנואל אבנר, סמנכ"ל הכספים.