גם גזית גלוב נפגעת מהנדל"ן במזרח אירופה: אטריום עברה להפסד רבעוני של 231.7 מיליון אירו

שערוך נדל"ן של החברה האוסטרית במרכז ובמזרח אירופה הביא להפסד מרווח של 3 מיליון אירו ברבעון המקביל ■ ההכנסות משכר דירה עלו ב-13% ל-28.7 מיליון אירו ■ החברה מתכננת להשהות תוכניות לפיתוח ומכירה של מרכזים מסחריים

גם גזית גלוב נפגעת מהנדל"ן במזרח אירופה. אטריום , שגזית גלוב מחזיקה בה ב-11.7% נכון למועד פרסום הדו"חות הרבעוניים הקודמים, עברה להפסד רבעוני של 231.7 מיליון אירו. אטריום היא חברת הנדל"ן הציבורית השנייה בגודלה בבורסה בווינה, והיא נסחרת לפי שווי-שוק של 754.3 מיליון אירו. גזית גלוב, בהתאמה, היא החברה השנייה בגודלה באותו ענף בבורסה בתל-אביב, עם שווי של 2.77 מיליארד שקל.

שערוך נדל"ן של החברה האוסטרית במרכז ובמזרח אירופה הביא להפסד - בהשוואה לרווח של 3 מיליון אירו ברבעון המקביל. ההכנסות משכר דירה עלו ב-13% ל-28.7 מיליון אירו. החברה מתכננת להשהות תוכניות לפיתוח ומכירה של מרכזים מסחריים במזרח אירופה ובמרכזה.

בגרעין השליטה של מיינל מחזיקים CPI, זרוע הנדל"ן של סיטיגרופ , בשיתוף עם גזית גלוב. סוכנות הידיעות "בלומברג" מצטטת היום את רחל לוין, מנכ"ל אטריום. "המיקוד שלנו ממשיך להיות בתזרים המזומנים מנכסים תפעוליים (FFO, א"ו). הגיוון הגיאוגרפי של תיק הנכסים שלנו מהווה מקור כוח ומחזק את יתרות המזומנים שלנו - להבדיל מחברות רבות בענף".

אטריום מתכננת לבצע רישום כפול למסחר גם בבורסת היורונקסט באמסטרדם בקרוב. מניותיה זינקו בכ-66% בחצי השנה האחרונה. במהלך הרבעון הראשון ירד השווי הנכסי הנקי של נכסיה (NAV) ל-9.22 אירו למניה, פי 2.78 משער הנעילה של המניה הערב (ו'). ועדיין, מדובר בירידה של 290.7 מיליון אירו תוך רבעון בשווי הנכסים המרוכזים בין היתר ברוסיה, צ'כיה ופולין.

Atrium European Real EstateAtrium European Real Estate