שלמה לירן הסיר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת

לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, הציג בפני השר כחלון מספר רפורמות שלדעתו יש לקדם כדי ליצור שינוי אמיתי בשוק התקשורת, אך משראה שכל תהליך המינוי מתעכב - החליט לפרוש מהמרוץ

מומו לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. לירן התקשר בשבוע שעבר לשר משה כחלון והודיע לו שהוא יורד מכוונתו להתמודד על התפקיד.

לירן נפגש עם שר התקשורת לפני כ-3 שבועות ושוחח איתו לגבי התפקיד שאותו היה מוכן למלא כ"שירות מילואים", שכן מבחינת תנאי שכר ובהתחשב במגבלות המוטלות על מנכ"ל משרד התקשורת במסגרת יציאתו מהתפקיד, בכל הקשור לצינון החל עליו, כל אלו מהווים מכשלה לא קטנה במעבר של אנשי עסקים מהמגזר הפרטי לציבורי.

לירן הציג בפני השר מספר רפורמות שאותן חשב שיש לקדם בשוק התקשורת שהיו עשויות ליצור שינוי אמיתי בשוק, אך משראה שכל תהליך המינוי מתעכב, וששר התקשורת מעדיף לדבוק במועמדותו של מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום דיגיטל, שמינויו עדיין נמצא בבדיקה, החליט לפרוש מהמרוץ.

לירן הציע לשר לעבור למודלים תחרותיים חדשניים שהולכים ומתגבשים בעולם, כדרך להגברת התחרות בשוק הסלולרי ובשוק הנייח כאחד, ושיישומם היה מטלטל את שוק התקשורת.