כונס הנכסים למניות גד זאבי בבזק מוציא אותן למכירה: יימכרו רק במחיר שמעל 85% ממחיר המניה

מדובר במתווה שגיבש הכונס ביחד עם הבנקים, כדי שאלה יוכלו לקבל את חובם בחזרה ■ המניות המוחזקות ע"י הכונס מהוות 17.1% מבזק, ושוויין מוערך בכ-3.2 מיליארד שקל

כונס הנכסים למניות גד זאבי בבזק , מגיש לבית המשפט בקשה למכירת המניות, לאחר שהשיג את אישור משרד התקשורת למכירה. מדובר במתווה שגיבש הכונס אלכס הרטמן, ביחד עם הבנקים, שנועד לנסות ולהשלים את המכירה, כדי שהבנקים יוכלו לקבל את חובם בחזרה.

המניות המוחזקות על ידי הכונס מהוות 17.1% מבזק ושוויין מוערך בכ-3.2 מיליארד שקל בבורסה. המתווה נבנה בצורה שתקשה על זאבי להתנגד למכירה, אך סביר להניח שהוא לא יוותר על ההזדמנות להתנגד כדי לנסות ולהשיג מחיר גבוה יותר בעסקה.

במסגרת המתווה שמציע הרטמן, המניות יופצו בחבילה אחת, כאשר ייקבע מחיר מינימום לעסקה - 85% ממחיר המניה בשוק - העסקה לא תצא לפועל במחיר נמוך מזה. על פי המתווה, אם מחיר המניה הוא מעל מחיר החוב למניה, אז כל יתרה כזו הולכת לזאבי. זאת על מנת שניתן יהיה להגיע להסכמות עם זאבי, שבאופן קבוע התנגד למכירה בטענה שהמניה הולכת להימכר במחיר נמוך.

אי לכך, המתווה של המכירה מכוון לכך שהמחיר הראוי הוא מחיר השוק והבנקים נותנים חיתום למחיר השוק, כך שהוא לא יוכל לטעון נגד. ברגע שבית המשפט יאשר את המתווה, צפוי הרטמן להפיץ את המניות לכל גופי המסחר הגדולים. לאור מצב השוק ייתכן ותיווצר התאגדות של כמה גופי מסחר על מנת לקנות חבילת מניות, אך לא נראה שיהיה מישהו שירצה לקנות את כל החבילה. זאת משום שמדובר בהרבה מאד כסף לחבילת מניות שהיא לצורך מסחר בלבד ולא לצורך השקעה בבזק.

הרבה יותר סביר להניח כי חלק מהבנקים הגדולים (בסך הכל מדובר ב-7 בנקים) יישארו בעלי מניות בסוף התהליך, והם יוכלו אח"כ להחליט מתי ואיך למכור את המניות הלאה.
מניות זאבי בבזק שועבדו לבנקים לפני כמה שנים ומאז נעשו הרבה ניסיונות למכרן אך ללא הועיל. בכל פעם היו הבנקים או זאבי, אלה שטירפדו את המתווה שהציע הרטמן. הנפקת המניות בחו"ל כפי שקיוותה בזק לא תצא אל הפועל בשלב הזה.