מסעות אולמרט באפריקה: יוצא לייעץ למקורבו בני שטיינמץ

לשטיינמץ עסקים גם באירופה, דרום אמריקה ואסיה ולא מן הנמנע שאולמרט יצטרף לשטיינמץ גם בעסקיו אלו ■ מטעמו של בני שטיינמץ הכחישו את הדברים

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, צפוי לצאת בקרוב לנסיעת עסקים באפריקה, שם ככל הנראה, יפעיל את חברת הייעוץ הפרטית שהקים, ויספק ייעוץ בתחומים שונים.

מקורות בשוק אומרים, כי אולמרט יעבוד עם מקורבו, היהלומן בני שטיינמץ, וכי הנסיעה של אולמרט לגיניאה שבאפריקה קשורה לעסקיו של המיליארדר במדינה. לשטיינמץ עסקים גם באירופה, דרום אמריקה ואסיה ולא מן הנמנע שאולמרט יצטרף לשטיינמץ גם בעסקיו אלו.

עסקיו העיקריים של שטיינמץ מתמקדים בתחום היהלומים: בכרייה, בסחר בינלאומי ביהלומים ובנוסף בבעלותו מכרות יהלומים בכמה אזורים בעולם. שטיינמץ הוא גם הבעלים (90%) של חברת סקורפיו - חברת אחזקות הפועלת בפיתוח וייזום נדל"ן למגורים, באמצעות חברות בשליטתה, וכן בהשקעות ארוכות טווח בנכסי נדל"ן המיועדים להשכרה ולמכירה. פעילות החברה מתבצעת בעיקר במזרח ובמרכז אירופה ומתרכזת ברומניה, אוקראינה ורוסיה. בנוסף, יש לחברה השקעות בחברות כלולות שעוסקות בייזום נדל"ן בצ'כיה ובייזום נדל"ן למגורים בסלובקיה.

המשבר העולמי בכלל, ובענף הנדל"ן בפרט, לא פסח על סקורפיו של שטיינמץ. החברה סיימה את שנת 2008 בהפסד נקי של 96.9 מיליון שקל, ועם הכנסות של 125.1 מיליון שקל.

מלשכתו של אולמרט נמסר כי "אולמרט הוא אדם פרטי ולכן אינו מחוייב להעביר תגובות". במשרדו של שטיינמץ הכחישו את הידיעה.