נפטר עו"ד חיים שטריקס, שותפו לשעבר של עו"ד חיים צדוק

עו"ד אילן שביט, השותף המנהל במשרד צדוק וקרוב משפחה של שטריקס: "הוא היה אחד מעורכי הדין הטובים שהכרתי, מהמובילים בתחום העסקי-מסחרי. מסוג עורכי הדין שאפשר רק להתקנא בהם"

עו"ד חיים שטריקס, שותפו לשעבר של שר המשפטים חיים צדוק במשרד צדוק ושות', נפטר ביום ה' , בגיל 82, עקב מחלה.

שטריקס, מעורכי הדין הוותיקים בישראל, הצטרף למשרד צדוק ושות' זמן קצר לאחר ייסודו על-ידי עו"ד צדוק המנוח, לפני כ-50 שנה. הוא למד משפטים באוניברסיטת תל-אביב, ולאחר ההתמחות שימש כיועץ המשפטי של חברת הנדל"ן רסקו ומאוחר יותר כמנכ"ל החברה. במסגרת זו פגש את עו"ד צדוק.

שטריקס התמחה בתחום האזרחי-מסחרי, ובייחוד בעסקאות בינלאומיות. בין היתר ייצג את המפרק הבריטי של בנק ארץ ישראל-בריטניה, את החברה הימית להובלת פרי בתקופת השיא שלה ואת קבוצת אלייד.

בסוף שנות ה-90 נקשר שמו לפרשת בזל המפורסמת, במסגרתה הועמד לדין בגין קשירת קשר להעלמת מס, יחד עם 13 נאשמים נוספים, שהבולטים בהם היו הקבלנים אריה ומרדכי ברנוביץ, יצחק שני, יוסף דיאמנט, שמואל ברזל, ואפרים גלעד. ב-1998 הסתיימו ההליכים בבית משפט השלום בתל-אביב, וכל הנאשמים הורשעו - אך ב-2003 זוכה שטריקס מכל האישומים.

ואולם, שטריקס החליט שלא לחזור למשרד צדוק ופתח משרד בוטיק עצמאי בתחום האזרחי-מסחרי, אליו הצטרפה מאוחר יותר גם בתו, עו"ד שלי רמון.

עו"ד אילן שביט, השותף המנהל במשרד צדוק וקרוב משפחה של שטריקס, מתאר עו"ד מדור הנפילים: "הוא היה אחד מעורכי הדין הטובים שהכרתי. מהמובילים בתחום העסקי-מסחרי. הוא הוביל עסקאות ענק במשק והפך לשם דבר. מסוג עורכי הדין שאפשר רק להתקנא בהם".

שטריקס הובא היום (א') למנוחות.