המלצות הוועדה לדיור זול בתל אביב-יפו: שכר דירה של 2,700 שקל לתושבים מהעשירון השביעי; מלגות לסטודנטים שישכרו דירות בדרום או מזרח העיר

יו"ר הוועדה וחבר מועצת העיר, ארנון גלעדי: "מדובר בנדבך נוסף של שימת דגש מבחינת המחיר של צעירים בעיר תל אביב יפו" ■ עשרות חברי עמותת בעלי ודיירי הלופטים בתל אביב תלו כעשרת אלפים מודעות אבל ברחבי תל אביב שהספידו את הדיור לצעירים

הוועדה לדיור זול בתל אביב-יפו סיימה את עבודתה, שנמשכה כשנתיים, והגישה ממצאים והמלצות לעירייה.

בוועדה היו חברים חבר הנהלת העירייה, ארנון גלעדי (יו"ר הוועדה); סגן ראש העיר, פאר ויסנר; יו"ר מועצת העיר יעל דיין; וצוות של יועצים חיצוניים.

ההמלצות העיקריות של הוועדה הן:

1. דיור בר השגה מיועד בעיקר לעשירון השביעי. עשירונים נמוכים מאורים להיות מטופלים במסגרת דיור ציבורי על ידי המדינה.

2. שכר הדירה יהווה 25% מההכנסה הפנויה להשכרה ו-30% מההכנסה הפנויה לרכישה. במונחי השכר של עשירון שביעי, מדובר בכ-2,800 שקל בחודש.

3. הדיור בר השגה יהיה בעיקר לדירות להשכרה.

4. בקרקעות עירוניות המיועדות למגורים - יוקצו עד 25% לדירות בנות השגה.

5. העירייה תקדם עידוד סטודנטים להתגורר בדרום ומזרחה על ידי מתן מלגות לימודים.

יו"ר הוועדה וחבר מועצת העיר, ארנון גלעדי: "מדובר בנדבך נוסף של שימת דגש מבחינת המחיר של צעירים בעיר תל אביב יפו, כאשר עיריית תל אביב משלבת את החזון לעיר צעירה במחירים סבירים במסגרת מדיניות התכנון האורבני של העיר".

גלעדי הוסיף: "זו עבודה שנעשתה במהלך של שנתיים על ידי גורמים מקצועיים שבאה לידי ביטוי. אני מאמין כי ראש העיר רון חולדאי, ייאמץ את ההחלטות כפי שבאו לידי ביטוי בעבודת המטה שנעשתה על ידי הצוות שבראשותי ויביא לפריצת דרך לפתרונות דיור לצעירים בתל אביב-יפו".

מודעות אבל

בו בעת, דווח כי הבוקר עשרות חברי עמותת בעלי ודיירי הלופטים בתל אביב תלו כעשרת אלפים מודעות אבל ברחבי העיר תל אביב שהספידו את הדיור לצעירים - זאת, לטענתם, בתגובה לפעילות העירייה לפינוי דיירי הלופטים באמצעות הליכים משפטיים.

לטנתם, מזה כשנה נוקטת העירייה בשורת צעדים שמטרתם פינוי דיירי הלופטים מהעיר. תופעת הלופטים הופכת פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות וניתן להכתיר אותם כטרנד לצעירים שמחד סובלים ממצוקת דיור וממחירי השכירות הגבוהים ומאידך לא רוצים לעזוב את העיר. לופט הוא חלל תעשייתי אשר הוסב למגורים, וככזה הוא לרוב ממוקם בשכונות הדרומיות של ת"א.

לדברי דיירי הלופטים, העירייה אינה מוכנה להדבר עמם, היועץ המשפטי של העירייה מסרב להפגש עימם ובתגובותיה מצהירה העירייה כי תבחן כל מקרה לגופו אך לטענתם ממאנת לפרסם הקריטריונים הדרושים לכך.

תרבות הלופטים נולדה בשנות ה- 50 בניו יורק כאשר אמנים ומעצבים צעירים מעוטי יכולת רכשו בזול חללים תעשייתיים ישנים והפכו אותם לדירות מגורים ומרחב ליצירה ואמנות.