בשורה לעובדי הקבלן המועסקים בשירות המדינה: החשכ"ל הורה להפריש להם כספים לפנסיה מהיום הראשון לעבודה

בענפי השמירה והאבטחה קיים הסכם קיבוצי שיצא לו צו הרחבה, שלפיו תשלומי הפנסיה לעובדים ישולמו רק בתום תשעה חודשי העסקה

בשורה חשובה לעשרות אלפי עובדי הניקיון, השמירה והאבטחה שמועסקים במשרדי הממשלה על ידי קבלנים. החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, עדכן היום (ב') את הוראות ההתקשרות בין משרדי הממשלה לבין קבלני השירותים בענפים אלה, כך שמעתה כל עובד כזה שיועסק במשרדי הממשלה יזכה להפרשות לפנסיה כבר מהיום הראשון לעבודה - בדומה לנהוג בקרב עובדי המדינה.

יש לציין כי בענפי השמירה והאבטחה קיים הסכם קיבוצי שיצא לו צו הרחבה, שלפיו תשלומי הפנסיה לעובדים ישולמו רק בתום תשעה חודשי העסקה. לכן, ההוראות החדשות של החשכ"ל מהוות שיפור משמעותי בזכויות עובדים אלה, אולם רק עבור מי שמועסק במשרדי הממשלה ולא בסקטורים אחרים.

בענף הניקיון קיים כבר הסכם קיבוצי ישן שמבטיח לעובדים הפרשות לפנסיה לאחר מספר חודשים ספורים, אולם במרבית המקרים הקבלנים נמנעים מקיום ההסכם.

החשכ"ל החליט עוד כי הסכום שמועבר לקבלנים עבור דמי ההבראה לעובדים, יועבר בפועל רק לאחר שהקבלנים יוכיחו באמצעות קבלות ואישור של רואה חשבון, שדמי ההבראה כבר הופקדו בחשבונות העובדים. ההוראות החדשות מחדדות עבור הקבלנים את התיקון לחוק הגנת השכר, המחייב הפקדת תלוש שכר מפורט וברור בידי העובדים.

החשכ"ל עדכן את ההוראות בעקבות המלצותיה של ועדה בין משרדית מיוחדת בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, איתן קשמון, ומנהל מינהל הרכש הממשלתי, ליאור אגאי. הוועדה הוקמה לפני כשנה וכללה נציגים ממשרדי האוצר, התמ"ת והמשפטים.

אחת ההוראות החשובות בעניין עובדי הקבלן שכבר נכנסו לתוקף לפני שנה וחצי, קבעה כי משרדי הממשלה חייבים לפסול התמודדות של קבלן כוח אדם ושירותים במכרז ממשלתי, אם הורשע בעבר בגין עבירות על חוקי עבודה או שנקנס על ידי מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת.