בתעשיית ההיי-טק מאוכזבים: התמריצים באים - אבל דווקא לפרייבט אקוויטי

היום הודיע שר האוצר, יובל שטייניץ, על הקלות בתחום הטכנולוגי, אבל למרבה האכזבה של רבים בשוק, אלו פונות דווקא לקרנות ההון הפרטיות בתחום זה, על פני השחקנים המרכזיים בשוק המקומי

בהיי-טק וההון סיכון המקומי מחכים מזה זמן רב להקלות מצד הממשלה. היום הודיע שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, על הקלות בתחום הטכנולוגי, אבל למרבה האכזבה של רבים בשוק, אלו פונות דווקא לפרייבט אקוויטי.

כפי שדווח ב"גלובס" בינואר, שטייניץ הודיע היום כי יפטור משקיעים זרים ממס על רווחים הנובעים מהשקעה בקרנות פרייבט אקוויטי, כמו שנהוג במקרה של רווחי הון על השקעה בהון סיכון.

ההחלטה, כך מקווים באוצר, תגרום למשק הישראלי להיות אטרקטיבי יותר למשקיעים זרים.

כיום מחויבים משקיעי פרייבט אקוויטי זרים במס על רווחים בשיעור של 15% למשקיעים פרטיים ו-25% לחברות. ההחלטה לפטור אותם נעשתה בין היתר לאחר שהפטור ממס על רווחים מהשקעות הון סיכון, הגדיל משמעותית את השקעות הזרים בהון סיכון הישראלי.

הפטור הנוכחי מצטרף לפטורים שניתנו לאחרונה למשקיעים זרים על רווחים ממכירת מניות של חברות ישראליות ועל רווחים מהשקעות באג"ח קונצרניות.

הפרייבט אקוויטי הישראלי מצומצם ומבחינה זו יש בישראל אנומליה. בעוד שבעולם המערבי הפרייבט אקוויטי הוא תחום השקעות גדול שההון סיכון הוא חלק מצומצם בו, בישראל המצב שונה.

לאור זאת, אפשר להבין את האכזבה בתעשייה המקומית. שכן, ההקלה ניתנה דווקא לשחקנים הפחות משמעותיים בתעשייה ההיי-טק הישראלית.