מודי כידון לשר התקשורת: "פטור את הערוצים המסחריים מדמי זיכיון בשנתיים הקרובות"

בנאומו בטקס פרסי קקטוס הזהב אמר יו"ר איגוד חברות הפרסום, כי "במצב הכלכלי ב-2009 ו-2010 אין מספיק כסף כדי לקיים שני ערוצים מסחריים בתנאים הרגולטורים הקיימים"

יו"ר איגוד חברות הפרסום, מודי כידון, פנה אמש (ג') לשר התקשורת החדש, משה כחלון, בנאומו במסגרת תחרות הפרסום קקטוס הזהב, וקרא לו לשנות את התנאים הרגולטוריים בענף הטלוויזיה.

כידון פנה לכחלון ואמר: "אני קורא ומזכיר לך מעל במה זו: ענף הפרסום הוא מקור החמצן של היצירה הישראלית. מדי ערב כ-50% מצופי הטלוויזיה בישראל צופה בערוצים המסחריים. איך היו נראים הערוצים המסחריים בלעדינו? ענף הפרסום משווע ל'מבוגר אחראי' שיקבל החלטות ולא יפחד מאיומי בג"צים. צריך לקום ולומר: השמיים הכלכלים קדרו, אנחנו נמצאים בתקופת משבר כלכלי עולמי שלא פסח עלינו - ולצערנו עוגת הפרסום הצטמקה מאוד, ואין לערוצי הטלוויזיה יכולות כלכליות לעמוד במחוייבות המכרזים שהיו בתקופת גאות כלכלית".

לדברי כידון, "במצב הכלכלי ב-2009 ו-2010 אין מספיק כסף כדי לקיים שני ערוצים מסחריים בתנאים הרגולטורים הקיימים".

כידון קורא לשר התקשורת להעניק בשנתיים הקרובות פטור לערוצים המסחריים מדמי זיכיון; להורות לרשות השנייה לתת הקלות משמעותיות במחוייבויות ליוצרים; להתייעל ולקצץ בהוצאות הרשות השנייה; להניע את תוכנית "ברית המועצות" לאיחוד בין מועצת הכבלים והלוויין לרשות השנייה, ולהכניס את רשות השידור לתוך הרשות החדשה.

לדבריו, "רק בישראל הערוצים המסחריים משקיעים ביצירה הישראלית פי 20 מהערוץ הממלכתי, וכל הנטל נופל על כתפי תעשיית הפרסום. גם אנחנו הפרסומאים לא חיכינו ונרתמנו. אנחנו חתכנו בבשר החי וקיצצנו בהסכמה עם זכייני הטלוויזיה את עמלותינו, הורדנו בשכר ונאלצנו לפטר עובדים".

בפנייה לפרסומאים אמר כידון: "אנחנו חיים בתקופה מעניינית ומאתגרת. החידושים הטכנולוגים פותחים בפנינו, יש ערוצים חדשים ואפשריות כמעט אינסופיות. זה הזמן שלנו לבוא ולנצל את ההזדמנויות הנקרות בפנינו כדי ליצור דברים טובים יותר. כפי שאנו מהווים אור לגויים בתעשיות ההיי-טק, אנחנו יכולים וצריכים להיות בחוד החנית של תעשיית הפרסום העולמית. יש לנו את מיטב הכישרון, אנחנו צריכים להעז - YES WE CAN".