השר להגנת הסביבה: יינתנו לפקחי רשות הטבע והגנים סמכויות אכיפת החוק האוסר נהיגה על חוף הים

השר גלעד ארדן אמר כי לאחר שיאושר החוק, בכוונתו לעקוב מקרוב אחר יישומו ■ בירך את ח"כ דב חנין על יוזמת החוק

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הודיע כי יתמוך בוועדת השרים לענייני חקיקה, ביום ראשון הקרוב, בהצעת החוק האוסרת נהיגה ברכב בחוף הים, וכי המשרד להגנת הסביבה יקבל עליו את אכיפת החוק באמצעות הסיירת הירוקה של רות הטע והגנים.

ארדן ציין כי במסגרת הצעת החוק, ידרוש כי יינתנו לפקחי רשות הטבע והגנים סמכויות לפיקוח וביצוע אכיפת החוק, וייקבע כי הוא ימונה כשר האחראי על ביצוע החוק.

החוק יקבע, כאמור, את החלפת השר הממונה - משר הפנים לשר להגנת הסביבה, את הרחבת תחולת החוק על גנים לאומיים, שמורות טבע ומקורות מים (נחלים) בצו שיתקין השר להגנת הסביבה.

החוק יקנה סמכויות לפקחי רשות הטבע והגנים ופקחים אחרים לעכב חשוד בביצוע עבירה.

עוד יקבע החוק - החמרת הענישה כנגד מבצעי העבירה והקניית סמכויות לבית המשפט להטיל הוצאות תיקון הנזק, שנגרם על-ידי מי שהורשע בעבירה ופסילת רישיון נהיגה.

השר ארדן מסר כי יפעל בתיאום עם חבר הכנסת דב חנין (יוזם התיקון לחוק) לקידום מהיר של החוק בכנסת. לדעת ארדן, אישור הצעת החוק תוביל להפסקת הנהיגה הפרועה בחופי הים הפוגעת בערכי טבע ומסכנת את שלום הציבור. ארדן הוסיף כי לאחר שיאושר החוק, בכוונתו לעקוב מקרוב אחר יישומו וכי הוא מברך את ח"כ חנין על יוזמת החוק ועל פעילותו הרבה למען הגנת הסביבה.