השלד הבורסאי פרג זינק היום ב-54.6% - האם הוא קם לתחייה?

ההסבר לזינוק נעוץ בדיווח של בעלת השליטה בשלד (80%) חברת שיכון ובינוי על כך שהיא מנהלת משא ומתן עם מספר גורמים למכירת השליטה בפרג

אחת למספר חודשים קמה לתחייה מניה שכוחת אל ממדד היתר על רקע הצעת רכש כלשהי. היום היה זה תורה של מניית השלד הבורסאי פרג, אשר זינקה ב-54.6% במחזור חריג של 2.586 מיליון שקל. ההסבר לזינוק נעוץ בדיווח של בעלת השליטה בשלד, חברת שיכון ובינוי , על כך שהיא מנהלת משא ומתן עם מספר גורמים למכירת השליטה בפרג.

שיכון ובינוי מחזיקה ב-80% בפרג - או בשמה המלא "מפעלי פרג מאוחדים" - ובית ההשקעות ילין לפידות מחזיק בה ב-5.6% נוספים. חברת מפעלי פרג מאוחדים נוסדה בשנת 1963 כחברה פרטית, והפכה לחברה ציבורית רק בחלוף 19 שנים, בשנת 1982. החברה עסקה בענף מיזוג האוויר, בייצור ומכירה של סוללות יחידות מיזוג אויר וחימום ,מזגנים מפוצלים ריצפתים ועיליים ומזגנים מיני מרכזיים.

בדצמבר 2007 חברת שיכון ובינוי, הנמצאת היום בשליטת שרי אריסון, העבירה את כל הפעילות העסקית של פרג לחברה בבעלותה המלאה. לאחר ביצוע הליך שינוי המבנה ועד מועד פרסום הדו"ח לרבעון הראשון של השנה, לא רשמה החברה כל פעילות עסקית.

חברת שיכון ובינוי ניהלה בעבר מגעים מול מספר גורמים למכירת השליטה בפרג, אך מסיבות שונות הדבר מעולם לא הגיע לכדי השלמת עסקה.

ההון העצמי של השלד הבורסאי עומד על 8.8 מיליון שקל, ושווי השוק שלו עמד הבוקר, לפני הזינוק החד במניה, על 8.5 מיליון שקל.