השורה התחתונה בדו"חות מנורה מבטחים - רווח נקי של 158 מיליון שקל

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח כלכלי כולל רווחים שנזקפו לקרן הון, של 278 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד כלכלי כולל של 42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

רווח נקי של 158 מיליון שקל. זאת השורה התחתונה בדו"חות מנורה מבטחים , בניהול ארי קלמן, שהציגה היום את הרווח הרבעוני הגבוה בענף, עד כה (הראל טרם פרסמו מקרב הגדולות), על רקע רווחים גבוהים מהשקעות, שהסתכמו ברבעון הראשון בכ-976 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה והפסד מהשקעות של 380 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח כלכלי כולל רווחים שנזקפו לקרן הון, של 278 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד כלכלי כולל של 42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה רווח בכל מגזרי פעילותה.

"אנו מסכמים רבעון ראשון חזק ומצוין", אמר המנכ"ל קלמן שהתייחס לכך שלמרות שלחברה היו תשואות חלשות יחסית לענף ב-2008 "לא נשברנו, וזה לא היה פשוט". כך החברה המשיכה להחזיק בתיק ההשקעות שלה, שנהנה מהתאוששות משמעותית ברבעון הראשון והוביל לתשואות הגבוהות בענף - דבר שמתבטא ישירות בתוצאותיה, כשלדעת קלמן יש מקום לאופטימיות. "אני מאמין שהרע מאחורינו, אם כי לפחות באג"חים השוק עשה כבר את המהלך שלו", הסביר קלמן שהוסיף כי "שוק המניות כנראה עדיין לא עשה את כל המהלך שלו".

החברה פרסמה היום את הערך הגלום (EV) בפוליסות ביטוחי החיים והבריאות לטווח ארוך שלה ובפעילות הפנסיה ל-2008, שהסתכם בכ-3.74 מיליארד שקל לקבוצה כולה - קיטון של כ-13% ביחס ל-EV של 4.2 מיליארד שקל (מותאם) ב-2007. ה-EV של מבטחים החדשה עומד על 2.17 מיליארד שקל. ערך העסקים החדשים (VNB) של הקבוצה ב-2008 הסתכם בכ-204 מיליון שקל בעוד שה-VNB של מבטחים החדשה עמד על 132 מיליון שקל.

תחום החיסכון לטווח ארוך הניב לחברה רווח לפני מס של 127 מיליון שקל לעומת הפסד של 27 מיליון שקל. במסגרת זו פעילות הפנסיה, בה מנורה היא מובילת השוק, הניבה רווח של 30 מיליון שקל לעומת כ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל. בפעילות ביטוח החיים רשמה החברה רווח רבעוני של 66 מיליון שקל לעומת הפסד של 58 מיליון שקל ברבעון המקביל. תחום הבריאות, שמדווח עם עסקי ביטוח החיים, הניב לה רווח נוסף של 12.6 מיליון שקל לעומת רווח של 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הפרמיות בביטוחי החיים והבריאות הסתכמו ברבעון בכ-460 מיליון שקל, גידול מזערי של כ-1.4% ביחס לרבעון המקביל, כששיעור הפדיונות ביחס לעתודה הממוצעת גדל מ-4.4% בשיעור שנתי ברבעון המקביל לכ-4.9% ברבעון הראשון ב-2009.

בתחום הביטוח הכללי הציגה החברה רווח של 104 מיליון שקל - הגבוה בענף כשהיא נהנתה מרווחים בכל הפעילויות המרכזיות שלה בתחום - לעומת רווח של 28 מיליון שקל ברבעון המקביל. יחד עם הפניקס ובניגוד לכלל ביטוח ומגדל, מנורה הציגה בעסקי הביטוח הכללי רווחיות חיתומית נאה, כך שרווחיה מהפעילות נבעו לא רק מרווחי השקעות. הפרמיות בתחום הסתכמו ברבעון בכ-550 מיליון שקל, גידול של כ-4.1%.

בשקלול תוצאות הגמל, שהניב לחברה רווח רבעוני לפני מס של כ-18 מיליון שקל, מנורה מבטחים פיננסים סגרה את הרבעון עם רווח נקי של 16 מיליון שקל לעומת 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.