זוכרים את ההוא מהגלאקטיקוס? הנה הוא חזר

פלורנטינו פרז שהתפטר מנשיאות ריאל מדריד אחרי כישלון פרויקט הגלאקטיקוס ב-2006 נבחר שוב לתפקיד, אחרי ששלושת המועמדים האחרים לתפקיד החליטו לוותר ברגע האחרון. מה מתכנן פרז? עוד גלאקטיקוס

שלוש שנים אחרי שנאלץ להתפטר מתפקידו כנשיא ריאל מדריד, חוזר פלונרטינו פרז לקדנציה שנייה בסנטיאגו ברנבאו. פרז, ששימש כנשיא המועדון בין 2000 ל-2006 היה אחראי לפרויקט הגלאקטיקוס הכושל במסגרתו לא הצליחה הקבוצה לזכות בשום תואר בשלוש השנים האחרונות של פרז במועדון.

דרכו של פרז בחזרה לכס הנשיאות היה קלה מאוד. אחרי שפיזר הבטחות להבאתם של כריסטיאנו רונאלדו (מנצ'סטר יונייטד), פרנק ריברי (באיירן מינכן) וקאקה (מילאן), הוא גילה כי הלילה בחצות, הזמן בו נקבע הדד-ליין הסופי להגשת המועמדות לתפקיד, שלושת המועמדים האחרים שהיו אמורים להתמודד מולו על התפקיד החליטו למשוך את מועמדותם. הקלפיות כלל לא ייפתחו ופרז למעשה זכה בתפקיד הנחשק ללא בחירות.

אחת הסיבות לעובדה שפרז נותר מועמד יחיד היא העובדה שהליכה לבחירות דורשת מכל אחד מהמועמדים להעמיד ערבויות אישיות בגובה של כ-55 מיליון אירו. לפרז, 62, אחד האנשים האמידים בספרד (הון מוערך של 1.8 מיליארד דולר), לא היתה בעיה לעמוד בקריטריון הזה.

במהלך הקדנציה הקודמת שלו במדריד זכתה ריאל פעמיים באליפות ספרד (2001, 2003) ופעמיים בצ'מפיונס ליג (2000, 2002), אבל אובדן השליטה מאוחר יותר ואי יכולת לזכות בתארים עם סגל הגלאקטיקוס שכלל כוכבי-על כדייויד בקהאם, זידאן, רונאלדו ולואיס פיגו, הביאו לסיום דרכו בקבוצה. "אנחנו נבנה קבוצה ספקטקולרית עם שחקנים מהטופ העולמי", אמר פרז שכבר הודיע על פרויקט בנייה מחודש של הגלאקטיקוס. השמות שעל הפרק הם החתמתו של מאמן ויאריאל מנואל פלגריני, ובנוסף הבאתם של קאקה ממילאן וכריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד.

ריאל סיימה את העונה אתמול (א') באופן רשמי עם הפסד לאוססונה ובסך הכל רשמה הקבוצה חמישה הפסדים רצופים בחודש האחרון של העונה.